ÅRETS HANDELS- OG SERVICEBEDRIFT

Kandidatene

Det har vært flere butikker med tilhold i kjøpesenter nominert før til årets handels- og servicebedrift, men ingen har gått helt til topp. Det satser Ida Vingerhagen, eier av Tilbords, på Pyramiden å endre på nå.

– Jeg føler at det er på tide å avkrefte myten om at du ikke får det lille ekstra på kjøpesenter. Vi bruker mye tid og krefter for å sørge for at kundene får den oppfølgingen de trenger, og ofte mer enn det, forteller Vingerhagen. Nominasjonen henger uten tvil høyt.

– Dette betyr mye for både oss og for hele senteret. Det viser at kundene våre legger merke til det. Vi gjør det vi kan for at et besøk hos oss blir mer enn å bare gå i en butikk og kjøpe det man skal, vi fokuserer på total opplevelsen, forteller hun.

Det lille ekstra

Blant det de gjør ekstra for sine kunder er hjelp til å planlegge bryllup, dåp og konfirmasjoner. Dette er ikke noe de får betalt for, men som de ansatte liker å gjøre.

– Det er mange som kommer til oss for å finne bordpynt og slikt, men som ikke aner hvordan man arrangerer større selskap. Vi har den kunnskapen og hjelper ofte til med å tegne opp rommet og finner ut av bordløsninger. Det koster oss ingenting og gjør at vi sitter igjen med en god følelse, forteller innehaver.

Aktiviteter

De satser også hardt på aktiviteter utenom det butikken gjør til vanlig. De har hatt Finn Schjøll på besøk og moteshow, og skal i løpet av våren ha flere åpne og lukkede arrangementer for sine kunder.

– Vi planlegger sushikveld, bryllupsmesse, vinkurs med Jørn Hoel og konfirmasjonskveld blant annet. Slike arrangementer blir vi å satse mer på fordi vi ser at kundene like responderer bra når vi gjør det, sier Vingerhagen.