Fredag 24. april 1987 innledet Tits & Hits en turne med en konsert på Kulturhusets lillescene. Mottakelsen på Kulturhuset var, i fare for å underdrive, upåklagelig.

– Folk benket rundt småbordene på lillescenen var med fra start til mål, ja endog en «æresrunde» med ikke bare et, men fire-fem ekstranumre. Trampeklappen ville nesten ingen ende ta, skrev Bladet Tromsøs Per Ivar Henriksbø i sin reportasje den 28. april 1987.

Men hvem var disse jentene som tok publikum med slik storm?

– Alt var lov

– Tits & Hits var ein jentetrio som hadde først jobb seinsommaren 1983 i Oslo. Det var Hege Rimestad (Veslefrikk) – fele, vokal og gitar – Turid Pedersen (Erter, kjøtt og flesk, seinare Nøkken og Veslefrikk) – vokal, gitar – og Kine Hellebust (Hålogaland Teater og Tramteatret) – vokal, pantomime og perkusjon, skriver Kine Hellebust i en epost til iTromsø.

– Tits – må ikkje forvekslast med Polar Tits det vll si snytitting eller snøspurv – men heilt vanlege «puppar», for å meddele at det var ein jentetrio. HITS, fordi vi starta med å øve inn eit repertoire av gamle hitlåtar, som blant anna «All shook up», «Rum & Coca Cola» og Prøysen, fortsetter hun.

Hellebust medgir at hun kanskje var litt nervøs i begynnelsen.

– Først var eg livredd. Eg kom frå teatermiljøet og var van med replikkar. Dei kom frå musikarmiljøet der det fell seg replikkar etter korleis publikum reagerte. Men vi hadde samme form for humor, og etterkvart blei eg varm i trøya, og fann på mange vanvittige dialogar mellom tekstane. Alt var liksom lov. I tillegg var dei veldig sjenerøs når eg gong på gong ikkje fekk til meir eller mindre «syltynne» tredjestemmer.

«Tress i damer»

Konsertene i Tromsø våren 1987 var et samarbeid med NRK Troms.

– NRK sydde saman konsertane til eit fjernsynsprogram dei kalla «Tress i damer». Då sette eg hardt mot hardt og forlangte at vi også øvde inn replikkar mellom songane. Turid og Hege gav seg, og replikkane sat som dei skulle – noe Jan Bjørkelund var særs nøgd med fordi det blei mykje enklare å klippe mellom opptaka. Dagen etter spelte vi på Åsgård for brukarane og dei tilsette. Det var ein stor reaksjonskontrast, og ein bratt læringskurve, skier Hellebust som mener at denne og deres senere spillejobber på Åsgård, UNN og andre institusjoner har vært viktige.

Etter konsertene på Kulturhuset i 1987 skrev vår journalist:

– La det bare være sagt, Tits & Hits står fram som ei vokalgruppe i norsk førstedivisjon. Musikalsk er de fullt på høyden. Og de har det lille ekstra som får mange andre dyktige artister til å blekne, nemlig et solid grep på sitt publikum, skrev Henriksbø i 1987.

Men så arbeidet de da hardt for dette «lille ekstra».

– Det hysterisk teatralske

– Vi tok utgongspunkt i både seriøse songtekstar som vi hadde lyst til å omarrangere, eller vri på, særleg til det hysterisk teatralske, eller lage heftige framføringar som kunne gripe folk. Repertoaret spente frå norsk versjon av «You’ve got to hide your lova away» (Lennon/McCartney) til svensknorske stev, via «Slipsteinsvæilsen» (Prøysen) og «Sag vad ni vill» (gjort av Sarah Leander). Fansen var trufast og til dels ellevill – på ein konsert i Andselv, kom ein publikummar opp på podiet og bad om autografen min fordi onkelen hans samla på autografar – mellom to vers i Prøysens «Skaff meg ein syndar» ... Det blei litt vel mykje syns eg, skriver Hellebust.

Selv om det nå begynner å bli en stund siden Tits & Hits spilte sammen, kan det ifølge Hellebust tyde på at dette musikalske overskuddsfenomenet aldri har blitt offisielt lagt ned.

– Vi hadde fleire turnear, og småspelingar kvart år mellom 1986 – 1994. Etter 94 blei det færre jobbar, eg fekk nakkesleng og måtte trappe ned, deretter flytta vi frå Oslo etter tur, men om det kjem eit ønske om oss, er vi fullt i stand til å «reise (med) kjerringa», avslutter hun.

LES ALLE Feedbacks musikkminner.

ØVING: Det lå mye hardt arbeid og øving bak en turne som den Tits and Hits åpnet i Tromsø i 1987. Foto: Leif A. Danielsen
PRESSEFOTO: Tits and Hits fotografert av Nina Reistad.