- Den enorme suksessen med relanseringen av Isbjørn i 2014 banet vei for oss i områder av Norge hvor vi tidligere knapt har vært til stede. Først ute var Coop, og NorgesGruppen med flere produkter i store deler av landet i 2015. Nå i 2016 satser Coop videre på Mack med god distribusjon og plass i butikken, sier kommersiell direktør i Mack, Roger Karlsen, i en pressemelding.

Han trekker frem at overgangen fra Ica til Coop vil gange Mack med en betydelig økning.

- NorgesGruppen følger opp med nasjonal distribusjon av Isbjørn i Kiwi, og store muligheter i Spar og Meny for flere Mack-varianter.

Fornøyde utflyttere

I tillegg har Mack inngått en stor avtale med Rema 1000 og Bunnpris, hvor en stor del av Macks produkter får nasjonal distribusjon.

- Dette er en milepæl for Mack, og et stort steg for å bli en enda større aktør i det norske drikkevaremarkedet. Vi er stolt over at disse kundene har valgt å satse sammen med Mack, forteller Karlsen, som tror utflyttede nordlendinger vil bli svært begeistret for nyheten.

-- Jeg tenker det er mange som blir begeistret over å endelig finne ekte nordnorsk øl i butikkhyllene over det ganske land.

Vekstvinner, også i 2016

Karlsen forteller at avtalene er av såpass stor betydning at de nå er i gang med en prosess med å ansette flere nye selgere i Sør-Norge.

– Vi er optimistiske for fremtiden, og tror Mack vil være en vekstvinner på det norske ølmarkedet også i 2016.