Narve Janssønn ble kjent over hele landet da han skrev den humoristiske klagen på Norwegian sine Facebook-sider, etter at bagasjen hans ble ødelagt. Han fortalte den gang at han skulle fortsette å bråke med flyselskapet helt til han fikk igjen pengene for ny koffert.

Senere samme dag ringte Norwegian samboeren hans, og lovet et gavekort på ny koffert i posten.

- Og jeg fikk en lapp som jeg kunne ta med meg på Jekta og få ny koffert. Men her har det skjedd en misforståelse. De ringte samboeren min, og hun har ikke noe med saken å gjøre. Dette er det jeg som styrer, sier Janssøn.

Han mener Norwegian må ha misforstått hele saken.

- Kofferten var jo ødelagt så jeg kjøpte selvfølgelig en ny. Hvor mange kofferter tror de jeg trenger?

Gir tidsfrist

Etter å ha brukt hele gårsdagen på å prøve å komme igjennom til flyselskapet på telefon, har han sendt dem en privat melding på Facebook.

- Det er det eneste stedet de svarer. E-post og telefon er nytteløst. Jeg har bedt dem rydde opp i saken innen dagen er omme, sier Janssønn.

For han trenger rapporten fra da bagasjen hans forsvant for å få igjen på reiseforsikringa.

- Vi fikk en rapport, men den tok han mannen i Spania da vi henta den ødelage bagasjen. Kanskje han var en ferievikar?

Janssønn sier han ikke ønsker å henge ut Norwegian.

- Jeg forstår at det er sommer og at ting tar tid. Jeg vil egentlig bare ha denne saken ute av verden, sier han.

Alle andre vil ha mer

I sin Facebook-melding til selskapet sier han at han gjerne skriver et nytt og langt innlegg på sidene deres om de ikke rydder opp i dag.

- Det er svært mange som håper de ikke holder fristen, sier Janssønn og ler.

- Det er mye mannskit i en nordlending.

Han sier han håper det er den samme damen som svarer han denne gangen, som sist.

- Hun var jo helt herlig! Jeg håper som sagt det blir unødvendig å kjøre på på nytt. Det er alle andre som vil ha mer liv, jeg vil bare bli ferdig.

- Gjør det vi kan

Kommunikasjonssjef i Norwegian Lasse Sandaker-Nielsen sier de gjør det de kan for å ordne opp.

- Sjefen for bagasjeavdelingen har selv vært i direkte kontakt med han på telefon og sagt at dette skal løses så fort som mulig. Vi er nødt til å se kvittering på kjøpet før vi kan ordne resten. Han skal få den oppfølgingen han har krav på.

Sandaker-Nielsen sier selskapet beklager at bagasjen ble ødelagt, og at de tok kontakt med Narves samboer fordi skaden var registrert i hennes navn.

- Det er ikke sånn at saken blir løst fortere fordi han truer med et Facebook-innlegg, men den vil bli løst.

Så om vi får et nytt artig innlegg fra Narve, det finner vi nok ut av i løpet av dagen.