Som tittelen tilsier tulles det ganske fritt ­– og ofte helt på kanten – rundt alt fra seksuelle overgrep til rasisme, og #metoo-kampanjen refereres til både titt og ofte i løpet av den drøyt to timer lange revyen.

Tradisjonen tro har revyen hatt for vane å harselere mye rundt interne saker på UNN, og ikke helt uventet er det satt av mye scenetid til hendelsene (samt noen alternative teorier) rundt Tor Ingebrigtsens avgang som UNN-direktør.

Treffende parodi

Aktør Tor Ivar Vestgårds tolkning av den tidligere direktøren er som alltid hysterisk morsom og treffende god, og introduseres allerede i revyens første nummer. Idet åpningssangen om den kommende "krenkefesten" på kaotisk vis faller sammen, kommer "Tor" til unnsetning til publikums store begeistring.

Karakteren "Tor" er også fantastisk malplassert i sketsjen "En sketsj", en maktdemonstrasjon i ordspillhumor, og dessuten en av revyens morsomste sketsjer. Likevel toppes det ytterligere i sketsjen "Tellefon", når Pingrevyen serverer sin alternative teori om de mye omtalte trusseltelefonene.

Et annet stort høydepunkt er Mariann Lødemels geniale parodi av Nord-Koreas beryktede nyhetsoppleser Ri Chun Hee. Hun hyller her med treffende ordvalg Helse Nords "store leder" og "Gud av vår organisasjon", Lars Vorland, som har "knust våre fiender i Tromsø". Vi får også vite at neste del av planen er å flytte nordlyset til Bodø.

INTERNHUMOR: Mye av humoren blir veldig intern, men er også det som fungerer best. Foto: Daniel Lilleeng

Best på hjemmebane

En del av revyens øvrige temaer har vært gjengangere også i byens mange andre revyer den siste tiden. Innslag om Trump, DAB-radio og Sylvi Listhaug-imitasjoner har dermed så smått begynt å føles som slitent og gammelt nytt, og "Krenkenhaus" er uten tvil morsomst når den beveger seg helt på hjemmebane. Noe av dette kan riktignok også bli litt for internt for oss "utenforstående".

I og med at en del av hovedinnholdet omhandler helt ferske nyheter, er det forståelig at gjengen ikke har hatt mye tid på å øve dette inn, og det merkes dessverre ofte i løpet av revyen. Dette gjelder kanskje spesielt på sangnumrene, der sur vokal og snubling i tekst dessverre ofte trekker helhetsinntrykket litt ned.

POLITISK UKORREKT: «En bussjåfør, en bussjåfør, han er et jævla sotrør», synges det lystig i en av «Krenkenhaus» sketsjer. Foto: Daniel Lilleeng

Hedret "hovedpersonen"

Etter revyens offisielle sistenummer overrasket revygjengen med et ekstranummer, da Tor Ingebrigtsen ble hyllet med en egen sang til "hovedpersonen," som mottok stående applaus fra publikum, etter en noe ujevn revy.