Troms er et viktig fylke for næringsliv, utdanning og turisme i nord. Fylket vokser også demografisk og har større utdanningsinstitusjoner. Dessverre sliter Troms med dårlig infrastruktur, spesielt veinettet. Bilen er hellig i Troms, og er nøkkelen for pendling til skole og jobb. Siden 2013 har FrP i regjering levert stort, der de rødgrønne sviktet.

Arbeiderpartiet og Senterpartiet i regjering var tydelig på å «ta hele landet i bruk». Deres resultater favoriserte Østlandet, mens resten av landet forfalte. Jo lengre nord, jo dårligere ble infrastrukturen. Verre ble det da fylkeskommunen fikk 1200 km av de gamle riksveiene i 2010.

Veiene i fylket, fikk kåringen som de verste i hele landet. Eksempler er Troms viktigste vei, E8. Ulykkesbelastede E8 mellom Nordkjosbotn og Tromsø har vært et krangletema i 30 år. De rødgrønne lovte midtdeler og avklaring på ny trase ved Ramfjord i flere år, men utsatte det i det blå. H/FrP regjeringen fikk dette raskt avklart og jobber med å få denne inn i NTP.

Troms er avhengig av gode veier, for utvikling, sikkerhet og vekst. Arbeiderpartiet som etterlot seg et veiforfall på 5,7 milliarder i Troms, påstår at H/FrP regjeringen ikke forstår Nord-Norge, det er direkte feil.

Det skjer et tidenes løft på veiene i hele fylket. FrP har i regjering bevilget historiske midler til fylkesveiene, med 157 millioner ekstra til Troms. Bruene og tunnelene i hele fylket vedlikeholdes som aldri før. E6 i Nordreisa og E8 Sørbotn - Laukslett får store bevilgninger, og vil bygges raskere. Bilavgifter kuttes og bompengene i Harstad reduseres også.

Fortsatt er det mye etterslep å ta igjen. Troms FpU mener at løsningen, er at staten tar tilbake viktige fylkesveier, slik Troms Frp har kjempet for. Det gir mer utbygging lokalt.

Troms FpU er glad for at FrP i regjering reduserer veiforfallet og bilavgiftene. Mens nye veier bygges. Dette gir en lettere og sikrere reise til alle, og kommer Troms til gode!