Dag 6

Alle på toppen av Kilimanjaro kl. 07.30 i dag. Er nå trykt nede på 3100 moh. Hilsen alle oss i Tanzania.

Dag 5

Gikk i dag fra Karanga Camp i strålende sol kl. 09.00. Turen i dag var kort, bare 4 timer. Men når det skal gåes i tillegg 700 høydemeter blir det en voksen tur. Ankom Barafo Camp 4600 moh i snøvær. Spiste lunsj og derretter gikk vi alle for å vile. Middag ble servert senere. Nå ligger alle i posen og venter på toppstøtet som starter om 4 timer. Alle er i fin form.

Dag 4

Startet i dag fra Barranco Camp kl. 09.00. Vi spiste frokost ute med utsikt over 250 m høye Barranco Wall. Solen skinte og alle var i rimelig god form. Vi gikk veggen på ca. 2 timer. Etter en fortjent hvil gikk vi videre mot Karanga Camp. Etter mye opp og ned ankom vi Karanga kl. 13.30. Vi ble møtt med fantastisk afrikansk sang i vår camp. Felix og alle de andre i arbeidsgjengen sang for vår ankomst. Har nå spist en nydelig lunsj med suppe, pasta og salat. Alle ligger nå og slapper av i sine telt. Vi venter på middag. Vi ser veldig frem til morgendagen. Følg med oss videre. Hilsen oss i Tanzania

Dag 3

Våknet nok en til et nydelig vær på Shira Camp. Vi begynte å gå kl. 08.30 på vår lange vei til Baranco Camp.

Før lunsj kl.13.00 hadde vi tilbakelagt ca 5,5 km og 700 høydemeter. Vi ankom Lawa Tower på 4600 meter over havet en time senere. Alle var da i rimelig god form. På vei ned de siste 4,5 km og 650 høydemeter var det noen som blitt småkvalm. Dette er helt normalt.

Etter litt hvile i teltene og middag var vi alle i stort sett god form.

I morgen venter Baranco Wall.

Les også: Troms-ekspedisjon skal bestige Kilimanjaro

Dag 2

Våknet i dag til et fantastisk vær.

Kilimanjaro var et nydelig syn da vi kom ut av teltene for å spise frokost. Vi forlot Machame Hut kl. 08.30.

Landskapet har nå forandret seg betraktelig. Vi går nå i et barskoglignende landskap. Helt forskjellig fra i går.

Etter 5 timers mars ankom vi Shira Camp. Nå venter middag og orientering om morgendagen.

Alle er i god form.

Dag 1

På vei til toppen av Kilimanjaro. Vi reiste fra hotellet i Moshi kl. 09.15. Etter en kort stopp på et lokalt supermarked for kjøp av Cola og vann ble kursen satt mot Machame Gate.

Daniel organiserte alt med bærerne mens vi skrev oss inn i protokollen til Kilimanjaro national park. Vi gikk fra 1800 meter over havet gjennom en fantastisk tropisk skog. Apekatter og fugler viste seg fra sin beste side. Litt duskregn fikk vi på vei til Machame Hut på 3000 meter over havet.

Nå har vi spist fisk og poteter til middag. Alle ligger nå og småprater i sine telt. Det skal bli godt å ligge i en varm pose.

Før klatringen begynte

I dag våknet vi til en nydelig dag. Spiste frokost på hotellet før Daniel tok oss med på en tur i Moshi. Vi spiste en nydelig lunsj. Alle fikk kjøpt armbånd som skal bringe oss hell og lykke på veien mot toppen av Kilimanjaro.

Middagen ble spist på en fantastisk restaurant. Alle har nå pakket klart til i morgen. Avreise kl. 09.00 i morgen til Machame Gate.

Har landet i Tanzania noe forsinket. Klokken er 23.15 lokal tid.

Flyturen fra Gardemoen via Amsterdam var litt lang på grunn av en forsinkelse.

Daniel tok imot oss på flyplassen med sitt store smil.

Turen fra flyplassen til vårt hotell tok bare 40 minutter. Sitter nå i 25 varmegrader og spiser sandwich.

En god seng venter nå etter en lang dag. I morgen blir det en rolig dag der Daniel tar oss på en rundtur i Moshi.