Disse skal utvikle Peppermøllen

AMJ Gruppen i Bodø har fått i oppgave å utvikle restaurantkonseptet og finne lokale samarbeidspartnere til Peppermøllen.

I GANG: AMJ Gruppen jobber i disse dager med planene for nye Peppermøllen. Foto: Jon Terje Eiterå  Foto: Jon Terje Eiterå

nyheter

Tromsø/Bodø: – Vi har et nært og godt forhold til Olav Thon Gruppen på utvikling av restaurantkonsepter, der vi har hatt et godt samarbeid gjennom mange år. De kontaktet oss derfor angående Peppermøllen med ønske om at vi skal utvikle et konsept i de lokalene, avslører eier og gründer av AMJ Gruppen, Alf Mangor Johannessen.

AMJ Gruppen består av en rekke bedrifter innenfor restaurantbransjen. Her driver de med konseptutvikling, drift, markedsføring og regnskap og har i tillegg franchiserettighetene til Peppes Pizza og Burger King i Nord-Norge.

LES OGSÅ: Peppermøllens åpning har vært forsinket i to år

– Fantastiske lokaler

Som iTromsø skrev tidligere denne uka har Olav Thon Gruppen, som eier Storgata 42 der Peppermøllen tidligere holdt til, i over to år planlagt å gjenreise den ærverdige restauranten i ny drakt. Etter mange tekniske utfordringer i det verneverdige bygget, er det nå planlagt åpning i løpet av neste sommer.

– Det er fantastiske lokaler så vår oppgave her er todelt. For det første skal vi utvikle et konsept som vi skal presentere for dem på nyåret. I tillegg er det vår oppgave å komme i kontakt med potensielle samarbeidspartnere til å drifte restauranten.

LES OGSÅ: Får servere brennevin til burgerne

– Ydmyk

Det er en oppgave Johannessen tar på ramme alvor.

– Vi ønsker å lage et konsept som tar opp helheten i bygget og har et sterkt ønske om å ivareta grunnideen. Vi er ydmyk med tanke på den posisjonen Peppermøllen hadde i Tromsø, påpeker han.