Burgr har gjort unna sin første uke som burgerbar i Tromsø. Det har resultert i noe de selv beskriver som en kjempesuksess, hvor de har solgt minst 2.000 burgere.

– Det har gått kjempebra. Vi klapper burgere for harde livet på kjøkkenet, sier Marius Jacobsen, som er medeier på Burgr, som er et tilskudd til restauranten Hildr i Skippergata.

Skal bli sterkere

De ansatte opplevde nemlig stinn brakke i starten, hvor enkelte sto på gulvet for å prøve ut byens nyeste tilskudd på burgerfronten.

– Det var helt sykt de første dagene. Jeg tror folk er nysgjerrig, sier Jacobsen, som har mottatt mange tilbakemeldinger fra folk som både er fornøyd, og som har innspill til hvordan de kan forbedre produktene sine.

– Vi hadde en som mente at vår sterke burger ikke var sterk nok. Han rangerte den som en firer, nå har vi oppgradert den til en åtter, forklarer Jacobsen, som forteller at de har seks forskjellige burgere på menyen.

Smalt etter avisoppslag

Begge avisene i byen viet spalteplass til burgersjappa da dørene åpnet. Og da smalt det for alvor.

– Da ordet var ute kom folk rennende inn. Den første helga hadde vi heller ikke kortterminal, men det stoppet ikke folk. Nå har vi fått ordnet dette, og vi blir nok å endre på en del ting fremover. Vi lytter til hva folk vil ha. Vi har jo ikke laget dette tilbudet for oss selv, men for folk, sier medeieren, som forteller at de har satset tungt på kjøtt- og brødkvalitet.

– Vi har valgt dyrere kjøtt og brød enn vi hadde trengt å ha gjøre. Vi går tungt ut med at dette skal være høy kvalitet, påpeker Jacobsen.