THE EDGE: I forbindelse med Verdens aktivitetsdag tirsdag 10. mai, arrangerte hotellet The Edge i samarbeid med Kreftforeningen en topptur utenom det vanlige, nemlig fra lobbyen til toppetasjen på hotellet. For hver person som gikk de 137 trappetrinnene opp til 12. etasje på The Edge, donerer hotellet 25 kroner til Kreftforeningen.

– Det var en fantastisk oppslutning og det var tidvis kø i trappene. Det har vært en veldig givende dag på jobb med 510 mennesker som gikk opp trappene for en god sak, sier Eirin Isabell Iversen, aktivitetsambassadør og salgssjef ved Clarion Hotel The Edge.

Gir pengene til Vardesenteret

The Edge samarbeider tett med Kreftforeningen gjennom eget aktivitetsprogram i Choice-gruppen- Totalsummen som hotellet nå donerer til Kreftforeningen er på 13.000 kroner.

– Pengene skal gå til en sykkel til brukene av Vardesenteret UNN, som er et gratistilbud for kreftsyke og pårørende. Vi er veldig stolte av at hotellet har valgt Kreftforeningen som sitt samfunnsansvar. Det kokte i trappene og det var feelgood-stemning hele veien, sier kommunikasjonsrådgiver Daggi Steffensen-Helling i Kreftforeningen.

Årlig topptur

Det er hotellet og Kreftforeningen som står bak ideen med å arrangere en urban topptur. Hensikten er å samle inn penger til en god sak, men også å bevisstgjøre og motivere folk til fysisk aktivitet for bedre helse. Arrangørene er storfornøyd med tirsdagens trappeaksjon som varte fra klokken 11 til 16.

– Vi har bestemt at dette skal vi gjøre årlig. Mange vil på et eller annet tidspunkt i livet møte på kreft enten ved at man selv får det, eller som pårørende eller venn. Da er det viktig å støtte opp under saken, sier Iversen.

Deltok med ski

Blant dem som deltok i tirsdagens trappeaksjon på The Edge, fant man alt fra små barn i 1–2 årsalderen, til spreke voksne i 70-årene. To kvinner troppet opp med skiene i sekken, og alle som gikk opp til toppetasjen ble møtt med heiarop og norske flagg.

– Vi hadde til og med en postkasse og bok der folk fikk skrive ned navnene sine, akkurat som på en vanlig topptur. Vi ønsker å takke byens befolkning som støttet opp under aksjonen, det er veldig gledelig at så mange engasjerte seg i en god sak, sier salgssjefen.