Tirsdag kveld ble Laila Myrvang, senterleder for Jekta, oppmerksom på gruppa som har fått navnet «Jekta Storsenter Tromsø». Det ser tilsynelatende ut til å være en profesjonell side, hvor de har brukt bilder som brukes av kjøpesenteret selv. I tillegg har de publisert en konkurranse hvor du kan «vinne» gavekort på senteret ved å tagge venner og like innlegget.

Fikk melding fra kunde

Nå advarer Laila Myrvang sine kunder. Det er nemlig ikke dem som står brak gruppen. Jektas offisielle Facebook-side har navnet «Jekta Storsenter.

– Vi oppdaget det for omtrent en time siden, da vi fikk melding fra en kunde. Det er svindel, sier Myrvang.

Har aldri opplevd det før

Hun forteller at de allerede har vært i kontakt med Facebook for å be dem slette den falske profilen.

– Det er en attraktiv «konkurranse» de reklamerer for, og det kommer kontinuerlig meldinger til oss der folk lurer på om det er svindel. Vi håper vi får slettet den så raskt som mulig, sier hun.

– Vi har aldri opplevd noe slikt før, legger Myrvang til.