Statoil har byttet navn til Circle K og er hovedsamarbeidspartner for Rosa sløyfa-aksjonen landet over. Da Breivika-stasjonen åpnet under nytt navn onsdag ettermiddag, ble det ikke spart på noe.

– Vi har hatt kjempemye besøk. Hittil har det gått 350 burgere, 800 boller og 235 kakestykker, forteller daglig leder Benny Mikkelsen til iTromsø like før klokken 15.

Rosa støtte

Circle K-stasjonen i Breivika er stasjonen i Norge med høyest innsamling til Rosa sløyfe-aksjonen. De siste tre årene har stasjonen samlet inn 150.000 kroner til kampen mot brystkreft.

– Vi får kun positive tilbakemeldinger og det er god oppslutning internt om å gi til en god sak. I bunn og grunn er det jo kundenes fortjeneste, det er de som velger å støtte aksjonen, sier Mikkelsen.

Den omprofilerte stasjonen markerte også starten på årets Rosa sløyfe-aksjon, med besøk fra blant annet generalsekretær i Kreftforeningen, Anne Lise Ryel.

– Circle K er en veldig god samarbeidspartner og det er artig å se så mange kreative måter å vise solidaritet på.

Feiret med konkurranser

Totalt i fjor ble det samlet inn 27 millioner kroner under Rosa sløyfe-aksjonen.

– I år har vi mange tilbud hvor en andel av kjøpesummen går til Rosa sløyfe-aksjonen. Kreft er et tema som opptar mange nordmenn og vi har en god oppslutning blant våre forhandlere og ser mye kreativitet i hvordan man kan vise sin støtte, sier kommunikasjonssjef i Circle K, Knut Hilmar Hansen.

I samarbeid med Kreftforeningen feiret Circle K-stasjonen nyåpningen med flere konkurranser, blant annet bildetaking i en «selfie-sofa» og biltrekking.

– Sofaen og den rosa bilderamma blir stående i butikken hele måneden, så vi håper mange vil komme innom og ta en selfie, legger Mikkelsen til.