KONFERANSEHOLDERE: Disse skal hjelpe din bedrift med digital markedsføring. Fran venstre: Camilla Solheim og Marius Karlsen (iNord), Liv Brandvoll (iTromsø), Are Bessesen (iNord) og Natalie Robertsen (Vican). Foto: Trond Tomassen, iNord
            (Foto: Trond Tomassen, iNord)

KONFERANSEHOLDERE: Disse skal hjelpe din bedrift med digital markedsføring. Fran venstre: Camilla Solheim og Marius Karlsen (iNord), Liv Brandvoll (iTromsø), Are Bessesen (iNord) og Natalie Robertsen (Vican). Foto: Trond Tomassen, iNordFoto: Trond Tomassen, iNord

Disse skal lage den største digitale konferansen i Nord-Norge

Ny konferanse skal skape bedre digital markedsføring for bedrifter.
Last inn siden på nyttSaken oppdateres...

Sammen skal de lære din bedrift digital markedsføring. 9. januar inviterer Vican, iNord og iTromsø til konferansen DGTL17 på Clarion Hotel The Edge.

LES OGSÅ: Derfor satser Petter Stordalen på Tromsø (for abonnenter)

Fredag formiddag lanserte arrangørene konferansen, som har en kapasitet på 400 deltakere.

– Vi skal lage den største digitale konferansen i Nord-Norge. Vi merker et stort behov og etterspørsel for dette blant bedrifter, sier Camilla Solheim, konseptutvikler hos iNord.

– Norges beste foredragsholdere

iNord har gjennomført lignende foredrag tidligere, og Solheim mener erfaringene fra disse er viktige å ta med seg inn mot den nylanserte konferansen.

– Vi har også fått med Norges beste foredragsholdere på området, mener hun – og sikter til Nils Apeland, Ingvild Moen og Jostein Magnussen.

– Dette er et prøveprosjekt, der vi vil skape en fast møteplass for bedrifter og kommunikasjonsbyråer. Vi håper å kunne gjøre dette til et årlig arrangement, forklarer daglig leder hos Vican, Natalie Robertsen.

Vil være matnyttig

Konferansen tilbyr også 15 forskjellige workshops. Disse fokuserer blant annet på søkeoptimalisering, innføring i Google Analytics og tips for bruk av sosiale medier.

– Matnyttig er et ord som har gått igjen under planleggingen. Mange konferanser kan virke noe høytflygende, med mange fancy ord. Vi ønsker å gi bedriftene verktøykassen, og gi dem nødvendig innføring, slik at de kan ta den i bruk allerede dagen etter, sier Mediehuset iTromsøs salgsdirektør Liv Brandvoll.

– Vi har gjennomført en undersøkelse, for å finne ut hvilken type kunnskap bedriftene ønsker seg. Workshopene er en måte å helt konkret lære om digital kommunikasjon, presiserer Robertsen.

For små og mellomstore bedrifter

– Hvilke typer bedrifter er det dere primært sikter dere inn på med denne konferansen?

– Det er et vidt spenn, men i stor grad små og mellomstore bedrifter. Konferansetilbudet kan være spesielt viktig for bedrifter som ikke er utrustet med store markedsavdelinger, sier daglig leder hos iNord, Are Bessesen.

De som er raskt ute med å melde seg på konferansen belønnes med lavere inngangsbillett.

– Det er viktig at konferansen ikke er for dyr, spesielt for små bedrifter. De som melder seg på innen 11. november, vil betale en veldig lav pris, sier Robertsen.

Lik itromso.no på Facebook:



iTromsø ønsker en åpen og saklig debatt. Vi fjerner fortløpende innlegg som er rasistiske, sjikanøse eller strider mot etikk eller lovverk. Vi oppfordrer alle til å være saklig og vise respekt for andres meninger, og forbeholder oss retten til å utestenge brukere som ikke overholder våre retningslinjer i kommentarfeltet.

Mer å lese på iTromsø: