Derfor satser hotellet på at kommunen ikke gir dem prikker

Quality Hotel Saga begrunner brudd på alkoholloven med stor pågang i resepsjonen.

SLIPPER PRIKK?: Quality Hotel Saga hadde en uheldig situasjon da skjenkekontrollørene var innom. Nå håper de på å unngå prikk.  Foto: Jonny Hansen

nyheter

iTromsø skrev tidligere i mars om Quality Hotel Saga som sto i fare for å få én prikk på samvittigheten etter at to personer hadde forlatt hotellet med alkohol kjøpt fra resepsjonen.

I et brev til kommunen forklarer hotellet at gjestene var en del av en stor middag på hotellet, og at de kjøpte hver sin øl som skulle nytes i salongen.

«Samtidig var også resepsjonsområdet fullt av turister som oppholdt resepsjonspersonalet, slik at de i det aktuelle øyeblikket ikke klarte å registrere at gjestene, som skulle ut for å røyke, også klarte å lure med seg hver sin øl ut hovedinngangen».

Hotellet påpeker at resepsjonspersonalet har daglig ansvar for å passe på at ingen tar med seg alkohol ut av bygningen.

«Dette er de svært nøye med, og de også har normalt svært god kontroll på dette. I den aktuelle situasjonen gjorde omstendighetene med unormalt mye folk i resepsjonsområdet, at de dessverre ikke klarte å fange opp at gjestene tok med seg alkohol ut av hotellet».

Hotellet anser episoden som en beklagelig glipp i et hektisk øyeblikk og forventer at lignende ikke vil skje igjen.

«Vi håper derfor at episoden ikke vil føre til prikkbelastning».