I begynnelsen av mai drar den daglige lederen i teknologiselskapet Mobicom AS i gang den første messen. Ifølge Aarstein kommer de rundt 100 utstillerne i hovedsak fra Tromsø, men også fra fylket og landsdelen som helhet. Det gjør at han kan presentere et bredt spekter av aktører.

Varehandelsmesse

– Vi har som mål å være en varehandelsmesse hvor næringslivet skal vise sine produkt. Det betyr at alt fra hytteleverandører til motebutikker vil være på plass i Skarphallen i tidsrommet 5. til 7. mai.

Stigh Aarstein sier at messen skal være et trekkplaster både for han og henne.

God miks

messe: Stigh Aarstein (til venstre) står, sammen med Øyvind Jakobsen og Mats Jakobsen, bak Nordnorsk Handelsmesse. I begynnelsen av mai åpnes dørene i Skarphallen for publikum.

– Vil vil få en god miks – sport og fritid, skjønnhet og velvære, ulike former for terapi, idrettslag og motebutikker for å nevne noe. Dessuten vil bilbransjen være godt representert. En svensk aktør innen bolig har også meldt sin ankomst.

Aarstein har som mål å blåse liv i den gode, gamle Tromsømessen som hadde Skarphallen som tilholdssted i en årrekke.

Seriøse aktører

– Vi har fått gode tilbakemeldinger fra seriøse aktører som opererer på produktsiden. Derfor har vi åpnet kun for én utstiller innenfor ost, oliven og spekemat fordi vi ikke ønsker fokus på typisk messe-mat. Derimot ønsker vi gjerne lokale matleverandører med lokale råvarer til å delta med sine produkter.

Stigh Aarstein understreker at samtlige deltakene vil kunne benytte en scene som blir sentral i lokalet. Derfra vil de kunne foreta en bredere presentasjon av sine produkter. I tillegg vil det bli arrangert moteshow fra scenen.

Familievennlig

– Vi legger opp til et familievennlig arrangement med flere og gjennomgående aktiviteter for de minste.

Aarstein sier at det fortsatt er ledig standplass i Skarphallen.

– Vi er overrasket over responsen så langt. Det tar vi som et tegn på at næringslivet har savnet en messe for næringsaktører, sier arrangøren.