SCORER HØYT: Konsernsjef i Hurtigruten, Daniel Skjeldam, takker gjester og befolkningen langs kysten for at de igjen troner høyt i omdømmemålingen RepTrak. Foto: Ronald Johansen
(Foto: Ronald Johansen / iTromsø)

SCORER HØYT: Konsernsjef i Hurtigruten, Daniel Skjeldam, takker gjester og befolkningen langs kysten for at de igjen troner høyt i omdømmemålingen RepTrak. Foto: Ronald Johansen Foto: Ronald Johansen / iTromsø

Hurtigruten har reiselivsbransjens beste omdømme: – En kjempeinspirasjon

Med 86 av 100 mulige poeng, seiler Hurtigruten inn til reiselivsbransjen beste omdømme.
Last inn siden på nyttSaken oppdateres...

Det kommer fram i omdømmemålingen RepTrak Norge, som gjennomføres av Apeland og Reputation Institute. Målingen tar for seg omdømmet til de 50 virksomhetene som er mest synlige i Norge.

LES OGSÅ: Går fra TV2 til Hurtigruten

Hurtigruten får i år 86 av 100 poeng i målingen, noe som er en oppgang på 2,5 prosent fra i fjor, skriver Apeland i ei pressemelding. Det er høyest blant bedriftene i reiselivsbransjen, og er kun slått av finn.no av de totalt 50 selskapene som er vurdert.

– Vi vil rette en stor takk til gjestene våre og til befolkningen langs kysten. At tilliten til Hurtigruten øker fra i fjor, er et tydelig signal om at de som reiser med oss nå for alvor merker resultatene av snuoperasjonen vi har gjennomført, sier konsernsjef Daniel Skjeldam.

LES OGSÅ : Han blir ny finansdirektør i Hurtigruten (for abonnenter)

Han trekker blant annet fram fornyelser gjennom matkonseptet Norway’s Coastal Kitchen og oppgradering av skip som noen av årsakene til at Hurtigruten holder seg høyt oppe på målingene.

– For hele Hurtigruten-laget er resultatet av omdømmeundersøkelsen en kjempeinspirasjon i arbeidet med å levere enda bedre, og fortsette satsingen på miljøvennlige løsninger og fremtidens opplevelsesturisme, sier Skjeldam

LES OGSÅ: Konsernsjefen om det nye skipet: – Vi er utrolig stolte

Lik itromso.no på Facebook:



iTromsø ønsker en åpen og saklig debatt. Vi fjerner fortløpende innlegg som er rasistiske, sjikanøse eller strider mot etikk eller lovverk. Vi oppfordrer alle til å være saklig og vise respekt for andres meninger, og forbeholder oss retten til å utestenge brukere som ikke overholder våre retningslinjer i kommentarfeltet.

Mer å lese på iTromsø:
 
Selskapene som ble målt i reiselivsbransjen er:
  • Hurtigruten, 86,0 poeng (83,5 poeng i fjor).
  • Widerøe, 84,8 poeng (ny).
  • Flytoget, 81,0 poeng (80,8 poeng i fjor).
  • SAS, 78,5 poeng (78,7 poeng i fjor).
  • Norwegian, 76,7 poeng (75,5 poeng i fjor).
  • NSB, 68,3 poeng (70,7 poeng i fjor).
  • Ryanair, 48,1 poeng (44,6 poeng i fjor).
  • Tall fra RepTrak Norge
Leses nå