Ble kjeftet på og kastet av bussen: – Det var en veldig ubehagelig opplevelse

Sara Katrine Olsen ble kastet av bussen da Mobillett-appen sluttet å fungere.

UBEHAGELIG: Sara Katrine Olsen sier det var veldig ubehagelig da hun ble kastet av bussen etter at betalingsappen sluttet å fungere.   Foto: Ronald Johansen.

nyheter

Tirsdag skulle Olsen, som er gravid, ta bussen hjem fra jobb og valgte å kjøpe billett i appen mobillett. Da hun kom på bussen og trykket seg inn i appen la hun merke til at hun var logget ut.

Fikk ikke bekreftet kjøpet

– Jeg stilte meg på siden inne i bussen for å slippe på de andre passasjerene mens jeg logget meg inn igjen, forklarer Olsen.

Bussen begynte å kjøre, og da Olsen fikk logget inn ville ikke appen bekrefte kjøpet hennes.

– Jeg ble stresset og forsøkte flere ganger å betale. Det så ut til å være en teknisk feil i appen.

Ble kastet av bussen

Olsen forteller at det var da bussjåføren begynte å kjefte på henne.

– Han avbrøt meg og skrek at dersom jeg ikke betalte måtte jeg gå av bussen. Jeg prøvde å forklare han situasjonen, men ble avfeid, sier hun.

Ikke lenge etterpå ble Olsen kastet av bussen.

– Jeg følte at jeg ikke hadde så mange alternativer. Det var en veldig ubehagelig opplevelse, og absolutt ikke akseptabelt, sier Olsen.

Hun har sendt en klage til Nobina.

– Hadde ingenting på bussen å gjøre

– Vi skal selvfølgelig ikke kjefte på passasjerene. Folk skal behandles på en ordentlig måte, og jeg beklager at hun ble skjelt ut, sier Magnar Nilssen, driftssjef i Nobina.

Han mener Olsen ikke burde ha gått på bussen før hun var sikker på at hun hadde en gyldig billett.

– Hun hadde ingenting på bussen å gjøre. Hun skulle ha betalt før hun kom på bussen, og jeg synes det er urimelig at hun blir sur, sier Nilssen, og fortsetter:

– Har du ikke gyldig billett må du selv ta konsekvensene av det. Vi kan ikke la folk reise uten å betale.

MÅ BETALE: Driftssjef i Nobina, Magnar Nilssen, synes det er urimelig at Olsen blir sur når hun ikke hadde gyldig billett. Foto: Tom Benjaminsen.  Foto: Tom Benjaminsen / iTromsø

– Dobbeltsjekker neste gang

Olsen understreker at hun forsøkte å betale, og ikke hadde tenkt til å snike på bussen.

– Det føltes som om bussjåføren så på meg som om jeg forsøkte å snike. Men da hadde jeg ikke gått inn foran. Jeg sniker heller ikke for 30 kroner.

Olsen sier hun liker mobillett, men har noen betenkeligheter med å bruke appen igjen.

– Jeg kommer til å dobbeltsjekke to ganger før jeg går på bussen neste gang.

Vi ønsker engasjerende debatter på itromso.no. Du er velkommen til å kommentere sakene på våre sider, men vi ber deg først lese våre retningslinjer for innlegg:

×

RETNINGSLINJER FOR INNLEGG

iTromsø gjør oppmerksom på at du er juridisk ansvarlig for dine kommentarer. Dette personlige ansvaret gjelder enten du velger å kommentere i kommentarfeltene på våre nettsider eller du skriver innlegg på våre Facebook-sider.

iTromsø ønsker en åpen, saklig og engasjerende debatt. Vi oppfordrer alle til å være saklige, vise respekt for andres meninger og å holde seg til saken. Vi fjerner fortløpende innlegg som er rasistiske, sjikanøse eller på annen måte strider mot etikk eller lovverk. Du kan varsle oss dersom du ser innlegg du mener bryter med god debattskikk.

Alle som vil delta i debatten hos oss må skrive under eget navn. Vi forbeholder oss retten til å utestenge brukere som begår grove eller gjentatte brudd på våre retningslinjer.

nyheter