Den nye pasienttelefonen har fått navnet "PING". Dette er en telefontjeneste til pasienter og pårørende ved Universitetssykehuset i Nord-Norge.
Tjenesten er ment som et supplement til allerede eksisterende tilbakemeldingskanaler for alvorlige klagesaker, skriver UNN på sin hjemmeside.
- Det er svært viktig at pasienter benytter seg av de formelle klageinstanser når det er alvorlige forhold man ønsker å melde fra om. Det gjøres ved å sende en formell, skriftlig henvendelse til sylehuset, sier Eva Eilertsen som er stemmen du møter i pasienttelefonen.
Har du tilbakemeldinger av det enkle slaget som sykehusets servicetilbud, eller hvordan du har opplevd oppholdet på sykehuset, kan du melde fra til "PING".
- Vi registrerer alle saker som meldes til pasienttelefonen og gir UNN tilbakemeldinger om saker som angår den enkelte avdeling. Tjenesten er en enkel kanal inn i sykehuset hvor pasienter og pårørende kan få hjelp uten å bli sendt i mange retninger. Alle svar som formidles gjennom denne tjenesten skal først kvalitetssikres av riktig faglig avdelig, forteller Eilertsen.