En markedsundersøkelse gjort av Norfakta på vegne av iTromsø viser at store deler av Tromsøs befolkning er fornøyde med busstilbudet i byen.

På spørsmålet "Alt i alt, hvor fornøyd eller misfornøyd er du med busstilbudet i Tromsø?" svarer 48 prosent at de er ganske fornøyd, mens 18 prosent de er svært fornøyde.

Kun 13 prosent sier de er ganske misfornøyd og 4 prosent sier de er svært misfornøyd. 17 prosent har ikke gjort seg opp noen mening.

Undersøkelsen viser for øvrig at også at 42 prosent har benyttet seg av buss i løpet av de siste 14 dagene.

- Godt å høre

Magnar Nilssen, driftssjef i Nobina, er tilfreds med at busstilbudet blir satt pris på av byens befolkning.

- Det er jo veldig godt å høre at folk er fornøyde med tilbudet vårt, spesielt med tanke på de litt dårligere målingene vi opplevde ved oppstarten vår, sier Nilssen.

- Vi hadde både håpet og forventet at det skulle ta seg opp, at folk skulle bli mer fornøyde med tilbudet vårt etter hvert.

Jobber med forbedring

Han tror de positive tallene er en konsekvens av forbedringsarbeid.

- Vi føler vi har blitt bedre hele tiden, noe vi vil fortsette med. Vi har jobbet med å utvikle måten vi driver på, slik at publikum skal være fornøyde, sier driftssjefen.

Han tror også mye har med bussjåførene å gjøre.

- Sjåførene våre er ute blant folk hele tiden og er vårt ansikt utad. Vi har derfor jobbet mye med hvordan man møter kundene med alvor og vennlighet. Vi tar stadig opp saker og tilbakemeldinger for å forbedre vårt forhold til kundene, konstaterer Nilssen.

Driftssjef i Nobina, Magnar Nilssen, synes det er gledelig at kundene setter pris på tilbudet deres.