Torsdag kveld har Telenor problemer med mobilnettet sitt i Troms og flere andre plasser i landet virker det som.
- Vi opplever problemer med dekningen generelt sett i kveld og jobber med å få det rettet. Vi er på saken, skriver Telenor Kundeservice på twitter.
iTromsø har ikke lykkes i å komme kontakt med Telenors presseansvarlige, men VG har vært i kontakt med teleselskapet NetCom.
- Vi har ikke problemer i vårt nett. Grunnen til at noen av våre kunder har problemer, er at de prøver å ringe venner som har Telenor, og det er ikke så lett. Så får vi bare håpe nettet deres kommer opp igjen snart, sier Ellen Scheen, kommunikasjonsrådgiver i NetCom, til VG.
Operasjonssentralen i politiet har også lagt ut følgende melding på twitter.
- Telenor har problem med sitt mobilnett. Vi har foreløpig ikke informasjon på hvordan dette påvirker våre nødnummer.
Hvis noen personer med Telenor-abonnement må ringe nødsentralen kan de gjøre følgende.
- Mobiler tilknyttet Telenors mobilnett kan ringe nødnummeret 112 hvis de tar ut sim-kortet. Vi kan sette samtalene over til 113 og 110.
Like før klokken 22 kom meldingen om at feilen var rettet.
- Vi beklager på det sterkeste de ulempene som feilsituasjonen har medført for våre kunder. Dette er en feilsituasjon som ikke skal skje, vi skal nå gå gjennom våre rutiner for å sikre at lignende feilsituasjon ikke skjer igjen, sier Berit Svendsen, administrerende direktør i Telenor Norge i en pressemelding.