Paret fra Elvestad i Balsfjord, Siv Merete Krogh (43) og Are Nilsen (42) hadde booket rom ved Malangen Resort en god stund før den store dagen. Da de derimot kom frem til hotellet natt til skjærtorsdag, var det stengte dører som møtte dem.

- Vi hadde booket rom der i god tid i forveien, og hadde fått oppgitt et vakttelefon-nummer vi kunne ringe når vi var på tur. Vi ringte opptil flere ganger men fikk beskjed om at telefonen var slått av, sier nygifte Siv Merete Krogh til iTromsø.

Sov på sofaen

Etter å ha dratt innom hotellet to ganger til stengte dører uten å se livstegn til de ansatte, bestemte paret seg for å dra tilbake til festlokalene på Elvestad.

- Her endte vi med å sove på hver vår sofa, sier Krogh.

Selv om hun forteller at skuffelsen var stor, så ble humøret noe lettere da hotellet tok kontakt med dem igjen og beklaget seg på det sterkeste.

- Selv om vi var kjempeskuffa i natt, så synes jeg hotellet har reagert positivt på episoden og håndtert det bra, sier Krogh som har blitt tilbudt hva enn hun ønsker fra hotellet som kompensasjon.

- Dette kunne jo ha skjedd hvem som helst. Bare at denne gangen så var det oss som var uheldige, legger hun til.

Sluttet å fungere

Daglig leder ved Malangen Resort, Eirik Tannvik synes situasjonen er beklagelig.

Hvorfor opplevde paret å komme til stengte dører hos dere?

- Vår resepsjon stenger klokken elleve, hvor gjestene kan nå oss på vakttelefonen etterpå. I denne situasjonen sluttet tydeligvis vakttelefonen å fungere, og derfor nådde de oss ikke her, sier Tannvik til iTromsø.

- Vi var fullt klar over at de skulle komme, og hotellsjefen hadde til og med sovet på hotellet og ventet på telefon fra paret samme natten. Men da han enda ikke hadde hørt noe fra dem når klokka var tre, ble han bekymret og dro ut for å se etter dem, men da hadde de allerede dratt av gårde og synes det var for sent å komme tilbake, legger han til.

Han forteller at lignende episoder har aldri skjedd dem før.

- For å passe på at det ikke skjer i fremtiden, så skal vi få enda en til vakttelefon og be de ansatte restarte telefonene før de stenger resepsjonen, sier han.

Hva gjør dere for å kompensere den ødelagte bryllupsnatta for paret?

- Vi strekker oss veldig langt for å kompensere for den, og vi har bedt paret om å komme med ønsker til oss for hvordan vi kan gjøre ting bra igjen for dem, sier han.