Det opplyser Hurtigruten i en pressemelding. Øystein Knoph, som opprinnelig er fra Tromsø, kommer fra Tine hvor han hadde stillingen som kommunikasjonssjef.

I pressemeldingen forklarer de at Knoph får ansvaret for å videreutvikle, styre og koordinere Hurtigrutens kommersielle PR-strategi både globalt og for det nordiske markedet.

Gleder seg

Han skal også jobbe med operativt kommunikasjonsarbeid, altså være mediekontakt for selskapet.

– Hurtigruten er en av Norges sterkeste og mest unike merkevarer. Samtidig som selskapet evner å ta vare på tradisjonen, så klarer de å fornyet seg. Jeg gleder meg til å fortelle verden historiene om den nye Hurtigruten, som satser enda kraftigere på ekte og aktive opplevelser og som skal være verdensledende på bærekraftig turisme i polare strøk, sier Knoph i pressemeldingen.

– Bred erfaring

Og kommunikasjonsdirektør ved Hurtigruten er godt fornøyd med at Knoph trer inn i stillingen.

– Han har, med sin brede erfaring fra Tine, en forståelse for merkevare- og omdømmebygging som er svært verdifull. Hurtigruten har sterke internasjonale ambisjoner, og vi er sikre på at Øystein vil bidra sterkt til at vi kan nå de høye målene vi har satt oss, sier Bjørnflaten.