Kent Hesla skulle kose seg med et eple fra Rema 1000 på K1. Det han ikke visste var at eple var råttent.
– Jeg tok en bit av eplet, og tygget litt. Men da så jeg at det var råttent inni, og da måtte jeg på do og spytte det ut, sier Hesla.
– Det er ganske ekkelt, og det er ubehagelig at epler er råtne, påpeker han.
Eksklusive
Eplene var dog ikke av den billige sorten. Hesla måtte ut med 50-60 kroner for seks epler — i underkant av ti kroner per eple.
– De var litt dyre, men det er jo bare et eple, sier Hesla, som tar det hele med fatning.
– Jeg kommer nok til å handle på Rema 1000 på K1 igjen, men jeg kjøper nok ikke epler, sier han.
Han har forståelse for at butikken solgte eplet — selv om det var råttent.
– Det så ut som et vanlig eple, så det skjønner jeg. De bør jo kontrollere varene, men det er vanskelig når de ser helt vanlige ut, sier han.
Beklager
- Det er kjedelig at slikt skjer, og det ar bare å beklage det som har skjedd, sier kjøpmann ved Rema 1000 K1 Roar Olsen.
- Det der ikke noe vi kan gjøre for å unngå dette. Hos våre leverandører har de gode kontrollrutiner, og det er vanskelig å se at et eple har råtnet innenifra.
- De ansatte kan jo ikke ta en bit av hvert eple heller, flirer Olsen.
Etter uhellet ønsker Olsen å beklage til Hesla.
- Ettersom vi har blitt 25 år, og vi liker å påstå at vår fruktavdeling er byens beste. Derfor vil jeg invitere kunden til å få ti kilo epler.