Nordnorsk reiseliv lanserte i desember en reklamefilm som skulle lokke turister til landsdelen.
Responsen på «It's a different story» var variert. Blant andre mente tidligere sjef i Visit Tromsø, Anne Berit Figenschau, at filmen var tragisk.
Nå har Nordnorsk reiseliv lansert en ny reklamefilm, "#vi møtes nordpå 2013".
– Den siste videoen er laget til et helt annet konsept og rettet mot en helt annen målgruppe enn «It's a different story». "#vi møtes nordpå 2013" skal gi folk muligheten ti å oppdage Nord-Norge som kurs – og konferansereisemål, sier Lena Nøstdahl, kommunikasjonsrådgiver i Nordnorsk reiseliv.
Står stille
Ifølge Nøstdahl har det vært en markant økning i ferieturismen i Nord-Norge. Konferanseturismen har stått litt i ro.
– Derfor prøver vi nå å gi dette tilbudet et løft, sier hun.
– Mye å tilby
Videoen ble laget til forrige helg. Da var det reiselivsmesse i Oslo, i tillegg til en stor konferanse for politikere.
– Mange sør i landet tror det er så tungvint å komme seg til Nord-Norge. Vi har mange direkteruter som gjør det enkelt å komme seg hit, sier Nøstdahl.
– I tillegg har vi mye spesielt å tilby utover kurs – og konferansevirksomheten. Det er aktiviteter rett utfor døren, vi har en storslått natur, spesielt lys hele året, kystkultur, samisk kultur og mulighet for urbane opplevelser med et yrende kulturliv flere steder.