I fjor vant Ishavskraften hovedprisen i kundserviceprisen «Best i test», da over alle.

Tirsdag fikk de igjen prisen, denne gangen innenfor energibransjen under konferansen Call Center Dagene 2013.

– Det er utrolig artig at vi klarer å hevde oss og at vi får en bekreftelse på at vi er god med våre kunder. I vår bransje er det lite som skiller i forhold til pris og kraft og da er kundeservicen svært ofte viktig, sier markedsdirektør Stig A. Hanssen i Ishavskraft.

Kundeservicen prisen avgjøres ved hjelp av en blindtest hvor det er gjennomført 26 samtaler til de 95 største kundesentrene i Norge innenfor 16 utvalgte bransjer, hvor da energi er en av disse.

– Vi prøver å skille oss ut på kundeservice og de ansatte er flinke folk som gir mye av seg selv for å finne gode løsninger. Jeg må innrømme at jeg er oppriktig stolt over at vi har fått denne prisen.

Hanssen innrømmer at han synes det er litt godt at det er nordlendingene som slår ut resten av landet på kraft.

– Dette viser at vi ikke står med hua i handa, men at vi viser fram Nord-Norge fra sin beste side. Dette beviser også at det går fint an å drive virksomhet i nord og fortsatt hevde seg på nasjonalt nivå, sier en svært fornøyd Hanssen.