For noen uker siden skrev iTromsø om den ulovlige alkoholreklamen som Gründer Tromsø hadde lagt ut på egen Facebook-side.

Nå har spise – og utelivsstedet ordnet opp i saken ved å erstatte vinglasset som tidligere ble brukt i reklamen med et glass melk.

– Vi skal ikke være over eller på kanten av skjenkelovgivningen, vi skal være godt innenfor. Etter at vi ble opplyst om saken hadde vi umiddelbart en intern gjennomgang og ordnet opp, sier ansvarlig leder for Gründer Tromsø, Nils-Harald Opsahl.

Les også: Gründer tatt for ulovlig alkoholreklame

Grønt lys

Opsahl forteller at samme ansatt som laget forrige reklame kom med et forslag til en ny der innholdet i glasset var byttet ut.

– Det er ikke ment som noe kontroversielt, men for å bøte på det overkreative bestemte vi oss for å gå godt innenfor lovlighetens grenser, forteller han.

Gledelig nok fikk Gründer grønt lys fra Tromsø kommune til å bruke den nydesignede reklamen.

– Som kommunen opplyser er det ikke lov til å bruke uttrykk som «vinkveld» eller «ølaften» akkompagnert med bilder som fremmer budskapet. En ølflaske uten etikett ville for eksempel neppe blitt godkjent, informerer lederen.

Han beskriver reklamen med melkeglasset som søt og forteller at han derfor tillot seg å gå med på å sende inn forslaget til kommunen.

Inviterer på et melkeglass

Melkereklamen ble delt på Gründers facebook-side 1. august, men det er ikke lagt noen plan for hvor lenge den skal bestå slik som den er nå.

– Vi har jo vinkveld hver uke og nå som annonsen er rettet opp i skal alt være greit, hevder Opsahl. Han informerer om at det finnes melk i massevis i restauranten og inviterer alle og enhver på et hyggelig og svært lovlig glass melk.