Som en del av Nerstrandas påskekampanje, ønsket markedkoordinator Marita Sørensen og senterleder Solveig Worum på Nerstranda å dele ut et påskeegg.

- Ideen var at man skulle kunne gå inn på vår Facebook-side og kommentere på bildet av egget. For hver tiende som kommenterte, ville vi legge mer godteri i premien, forteller Sørensen.

Les også: Fanget dronningen på Nerstranda

Overveldende respons

Responsen var de derimot ikke forberedt på.

- Vi regnet med å få inn et par tusen som ville vinne egget, ikke 22.000, utbryter Worum.

- Jeg vet ikke om det er solværet vi har hatt som har ført til litt ekstra påskestemning, eller om tromsøværinger har ei ordentlig søttann, men noe er det nå, legger Sørensen til.

Alle de godterihungrige tastetrykkende har ført til at egget, siden 4. april da kampanjen ble lagt ut på nett, har vokst betydeliig.

- Som dere ser er det nå ei hel kasse med godteri, men egget er ennå en del av premien, forklarer Sørensen.

Vinneren av det ettertraktede påskegget trekkes i løpet av dagen i dag.

- Vi vil velge et vilkårlig tall mellom én og 22.000 og begynne å lete, sier Sørensen og ler.

Suksesskampanje

Sørensen tror kampanjen er en av Tromsøs mest suksessrike markedsføringskampanjer på sosiale medier.

- Den har nådd ut til utrolig mange. Vi har fått 7.500 nye følgere på Facebook og 2.000 nye følgere på bildedelingsplatformen Instagram, sier hun.

Ifølge markedskoordinatoren er det nesten helt utrolig, særlig med tanke på at kampanjen ikke er sponsorstøttet.

- Godteriet har vi betalt for selv. I kassen nå ligger det vel godteri for omtrent 1.500 kroner, utdyper hun.