Tromsø Skotøimagasin har signert en treårs sponsorkontrakt med Nordlysfestivalen.

– Vi vil være med på å støtte opp om det som skjer av positive innslag i byen. Nordlysfestivalen er en veldig bra festival som har klart å få til mye, sier Håkon Løbach Willumsen, daglig leder og medeier i Skotøimagasinet.

Godt resultat

Det gleder direktør Øyvind Bakkeby Moe i Nordlysfestivalen.

– Vi er kjempestolte av å ha fått med oss en av de mest tradisjonsrike bedriftene i Tromsø på laget, sier Moe.

Årets Nordlysfestival ble en suksess med 5.500 solgte billetter og rundt 1.200 oppmøtte på gratisarrangementene. Økonomisk havnet de også godt på plussiden. Et av høydepunktene var Bolsjoj-balletten.

– Jeg var overhodet ikke kjent med ballett, men likte oppsettingen veldig godt, sier Willumsen som liker å få med seg det som skjer i byen.

Tenker ungt

I disse dager er direktør Moe i Nordlysfestivalen i full gang med å spikre programmet til neste års festival. Den arrangeres fra 23. til 31. januar.

– Det meste er klart, men jeg vil ikke røpe noe ennå. Det vil bli en festival slik vi kjenner Nordlysfestivalen, men med noen nye innslag, forteller han.

Blant annet har festivalen laget seg en treårsplan for å nå et yngre publikum.

– Vi ønsker å nå både studenter, ungdommer og barn. Festivalen skal ha et kulturuttrykk for alle, slik at man kan kjenne seg igjen i det vi presenterer. Det gjelder både på scenen og det vi skal arrangere av aktiviteter i byen, sier direktøren.