Troms fylkeskommune bekrefter at det har vært et problem med mobillettsystemet mandag. Tirsdag får iTromsø flere tips om samme problemet.

- Mobilett gikk veldig tregt mellom 07:30 og 08:00. Vi har prøvd å finne årsaken, men ikke lykkes, fortalte Kurt Bones, som er daglig leder ved Troms fylkestrafikk.

Tirsdag virker det som om problemet igjen oppstod i tidsrommet. Flere har kontaktet avisen og forteller at systemet er nede igjen.

- Hvis det stemmer må vi grave dypere i det, sier Bones, som forteller at folk ikke vil få gebyr om det skulle være kontroll i tidsrommet systemet skulle være nede.

Bones forklarer at de ikke er sikre på hva som forårsaket problemene.

- I denne perioden var ytelsen dårligere enn normalt. I perioder hang det helt slik at kundene ikke fikk startet appen eller fullført billettkjøp, forklarer Bones.

Problemene som oppsto i dag er imidlertid rettet opp. De har nå valgt å innføre noen generelle tiltak for å forbedre ytelsen, da spesielt med tanke på rushtiden.