Fremtind Service AS krever inn bompenger, altså betaling for motorkjøretøy som passerer bomstasjoner.

Jeg skriver dette fordi ledelsen i selskapet åpenbart har behov for voksenopplæring.

Bompenger er et kontroversielt tema i Norge. Aktører som er for bompenger, eller som representerer dem, gjør ikke lurt i å opptre sånn at det skaper ekstra friksjon rundt temaet.

For eksempel ved å gjøre folk unødvendig irriterte når man skal betale.

I det siste har Fremtind gjort tre ting som har irritert meg:

De har innført månedsavgift, og omgjort depositumet til forhåndsbetaling av den. Dette har jeg klaget til Forbrukertilsynet på, som er en enkel sak å gjøre, også for andre.

For det andre har de sluttet å inkludere liste over passeringer i fakturaen. De skriver at jeg må opprette konto hos dem for å se hva de krever betalt for. Jeg vil ikke ha konto hos dem! De sier altså «du skylder oss penger, og her er beløpet». Dette er mafiametoder!

Den tredje irritasjonen er mindre, men likevel. Alle andre fakturaer jeg får i nettbanken kan jeg få opp i nettleseren når jeg trykker på visningsknappen. Men ikke Fremtind. Den må jeg laste ned til min maskin før jeg kan se på den. Hvorfor? I tillegg er den altså svært mangelfull.

Som bompengeinnkrever burde Fremtind sitte helt stille i båten.

Har ikke dette selskapet et styre, som kan snakke et alvorsord med ledelsen?