Airport Shuttle Service Tromsø er opprettet av Gjert Andersson med det formål å frakte turister mellom flyplassen og hotellene i sentrum.

Dette har vakt kraftige reaksjoner hos Cominor, som står for driften av flybussene, som også frakter turister til og fra sentrum. Reaksjonene fra ansatte på flybussen har spesielt rettet seg mot de ansatte i Airport Shuttle-service.

I går fikk Sabina Andersson slengt kraftige skjellsord og kallenavn etter seg av en bussjåfør, og var tydelig opprørt av hendelsen da iTromsø møtte henne senere på kvelden.

Andersson er salgskonsulent og ansvarlig for å få hotellgjestene til å velge shuttle-servicen som tilbys på flyplassen. Måten hun ble møtt på av konkurrenten, omtaler hun som det mest utrivelige hun har vært med på.

Rystet

Sjefen for shuttle-servisen, Gjert Andersson, er helt rystet over situasjonen hans ansatte befant seg i mandag formiddag.

Nå anmelder han hendelsen.

– Oppførselen til noen av de konkurrende bussjåførene er helt utrolig. Man skulle jo tro at det var firmaet som skulle uttale seg når det oppstår en konflikt, ikke at sjåførene tar saken i egne hender, sier Andersson oppgitt.

Anmeldt

Andersson ble i går konfrontert med at Cominor har anmeldt bedriften hans, noe som bekreftes av administrende direktør i Cominor, Hege Pedersen. Grunnen er manglende ruteløyve.

– Vi har valgt å anmelde firmaet fordi de driver rutetransport uten å ha godkjent ruteløyve. Slik vi vurderer det, har de ikke tilstrekkelig løyve til å drifte transporten slik de gjør det i dag, sier Pedersen.

Hun mener at det tilbudet Airport Shuttle Service tilbyr går utenfor turvognløyvet, som selskapet kjører med i dag.

Andersson mener på sin side at de har sitt på det tørre, og poengterer at han også har avtaler med hotellene i Tromsø om henting og bringing. Shuttle-bussen skal kun kjøre hotellgjester til og fra hotellene i sentrum, og er dermed ikke et tilbud for alle, slik ruteløyvet tilsier.

UTSKJELT: Sabina Andersson opplevde mandag å bli utskjelt på jobb.