Det er nå lastet opp over 1000 musikalske bidrag til TV 2s nye musikk-konkurranse «The Stream».

– Jeg blir helt svett av tanken. Det har ikke helt gått opp for meg at jeg kanskje kommer med, men det er fortsatt en lang vei å gå, sier Sandra Braathen til iTromsø.

De 100 mest streamede artistene går videre til showcase for plateselskapene og deres artistutviklere Espen Lind (Universal), Marion Ravn (Sony) og Cato Sundberg fra Donkeyboy (Warner).

Tre Tromsø-artister er så langt inne på topp 100: Mats Svendsen (31) er på en 3.-plass med hele 19.242 avspillinger av sin egenkomponerte låt «Living The Dream».

På 86.-plass er 20 år gamle Sandra Braathen, som har 4.564 avspillinger av sin versjon av Avenged Sevenfold-låten «Crimson Day».

– Det går fremover, men jeg var oppe på 54.-plass, så i det siste har det gått litt nedover. Jeg har mange venner som har laget grupper for å få folk til å streame på meg, så vi får se, sier Sandra Braathen.

Akkurat inne på topp 100, er også Hamna-jenta Kristine Skogeng Johnsen (24). Med 3.981 avspillinger er hun på en foreløpig 98.-plass med låten «Haunted».

Musikkdrøm

Sandra Braathen sier hun har sunget siden før hun kunne snakke. «The Stream» er første talentkonkurransen hun noensinne har meldt seg på.

– Jeg er veldig spent og håper det går. Jeg har alltid sunget, men aldri vært med i noe band og jobbet mest hjemmefra, så da jeg så denne muligheten dukke opp, bestemte jeg meg for å ta den, sier 20-åringen.

LES OGSÅ: Tre lokale band til Bukta

Bidraget hennes denne gangen er en cover fra favorittbandet Avenged Sevenfold. Men hun lager også egen musikk.

– Jeg har en del ting ute på Youtube, blant annet en låt jeg har laget selv som heter «Mirror of water». Jeg har begynt å samarbeide med en italiensk pianist som spiller på både den og på Avenged Sevfold-låta, forteller Tromsø-jenta.

Den egenkomponerte låta vil hun muligens spille om hun kommer på topp 100 og får vise seg fram på showcasen for dommerpanelet.

– Kanskje det, sier hun lurt.

Ni til finalen

Norges tre største plateselskaper, Universal, Warner og Sony, skal til sammen signere ni av de deltakende artistene. Når «The Stream» har premiere på TV 2 til høsten, har de tre plateselskapene signert tre artister hver som de tar med seg inn i finalerundene.

I finalerundene opptrer de signerte artistene live i hver sending, og låtene deres gis ut på Spotify hver uke. Den som streames mest gjennom uka, leder finalerunden uka etter.