Knut-Kristian Strømholt (28), kjæresten Julie Karolin Nylund (20) og sønnen Niklas (5 måneder) ble torsdag kveld tre timer forsinket da flyet de egentlig skulle ta ble truffet av lyn. Dette førte til at de ikke landet i Oslo før midnatt, og toget de skulle ta var gått.

– Vi skulle videre til Tønsberg, hvor vi bor, men flyet og bagasjen var så trege at vi kom oss ikke ut av ankomstsområdet før rundt 00.45, forteller en fortvilt Strømholt.

Det var Nordlys som først omtalte saken.

Overnattet på benk

Ettersom siste toget var gått og Norwegians kundeservice var stengt, måtte de tilbringe natten på en benk på Oslo lufthavn.

– Det var én ansatt hos Norwegian som var på jobb, men da vi tok kontakt med han var det lite hjelp å få. Han kunne ikke gi oss matbonger eller informasjon, men ble heller sur da vi forsøkte å spørre om hjelp. Dermed endte det opp med at vi måtte sove på en benk, eller rettere sagt forsøke å sove. Det ble kun en time med søvn i løpet av natta, og den var det minstemann som fikk, sier Strømholt.

PÅ TUR: Både Knut-Kristian (28), Julie Karoline (20) og sønnen Niklas (5mnd.) måtte overnatte på Oslo lufthavn før de kom seg videre til Tønsberg, hvor de bor. Foto: Privat

Opplevelsen gjør at han trolig velger et annet flyselskap neste gang.

– Jeg har hatt noen dårlige opplevelser med Norwegian tidligere, men dette var dråpen. Det er siste gang jeg reiser med de, konstaterer Strømholt.

Kofferten ødelagt

Han påpeker dog at det ikke var en alvorlig sak, men en han opplevde som frustrerende.

– Det var jo ikke fare for liv eller helse, det førte bare til ubehag. Det var mest måten vi ble behandlet på som irriterer meg, uttaler han, og legger til at de også fikk problemer med bagasjen etter turen.

– Den ene kofferten var det blitt hull i, men da vi oppdaget dette var den eneste Norwegian-ansatte på flyplassen forsvunnet.

ØDELAGT: Det tok 45 minutter før bagasjen kom på båndet. Da de endelig fikk den, var det blitt skade på den. Foto: Privat

Ikke krav på kompensasjon

Charlotte Holmberg Jacobsson, pressevakt i Norwegian, sier selskapet beklager hendelsen.

– Det er selvfølgelig svært beklagelig at de har fått en dårlig behandling av en Norwegian-ansatt. Det er også beklagelig at de har blitt forsinket, men når det oppstår lynnedslag blir det dessverre ofte slik, uttaler Holmberg Jacobsson.

Noen kompensasjon for forsinkelsen kan de derimot ikke forvente seg.

– Når man ikke skal videre med Norwegian har man dessverre ikke krav på noen kompensasjon, men når det kommer til den ødelagte bagasjen deres vil jeg anbefale de å ta kontakt med vår kundeservice, konstaterer hun.