I løpet av året har Bikbok-kjeden flere servicetester for å sjekke nivået på kundebehandlingen. Kleskjeden, som ligger under Varner-gruppen, har rundt 230 butikker i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Østerrike, hvorav 112 av butikkene ligger i Norge.

I fjor sommer ble Tromsø-butikken kåret til den beste i kjeden internasjonalt, med en score på 100 prosent, forteller butikksjef Astrid-Helene Jensen ved Bikbok Nerstranda. Deretter ble de kåret til Norges beste Bikbok-butikk innen service i desember.

– Betyr mye for oss

Jensen forteller at hun er stolt over de ti ansatte som jobber i butikken på Nerstranda.

– Det er veldig fortjent. Det er et fokus jeg som butikksjef har hatt over lengre tid. Vi har jobbet mye med det og da er det gøy å se at det gir resultater. Det er veldig motiverende. Jeg er utrolig stolt over teamet mitt. De skal ha all ære. Det er de som gjør at servicen er så bra, sier hun.

Hun legger til at kjeden har kundeservice høyt på dagsordenen.

– God service er jo veldig individuelt, og da tenker jeg mest på kundene. Man kan si at god service er å møte forventningen kunden har til besøket, og i beste fall overgå det. Det er gjerne da rosen kommer fra kundene selv, og det synes vi er så utrolig gøy å høre. Det betyr nok mer for oss enn det kunden kanskje er klar over, sier Jensen.

Heder og ære

Butikksjefen forklarer at de aldri vet hvem som tester dem eller når det skjer.

– De ansatte har vært kjempeflinke. Servicetesten går på hele pakken, fra kundene går inn døra og til de går ut igjen. Det er helhetsinntrykket på hva de ser og opplever som vurderes, sier Jensen.

Nå håper Jensen at de vil klare å matche resultatet også i år.

– Det er litt å leve opp til, men det er viktig med ambisjoner, legger Jensen til.