Fredag ble det kjent at tre velværebedrifter flytter inn i Austadbygget. Ann Kristins fotterapi, Claudia manikyr og vippeekstensjon og Esthetique Beauty Salon skal nemlig inn i tredje etasje i bygget.

Bare helse

Når de nye bedriftene nå flytter inn, er det bare helsebedrifter som holder til i etasjen.

– Nå er det oss, fysioterapeuter og et legesenter som deler etasjen. Jeg tror det er bra for miljøet her at vi er flere sammen, og jeg satser på at vi jentene klarer å samarbeide for å heve kompetansen. Jeg må også si at det lokalene er veldig flotte. Det er også veldig tilgjengelig for handikappede med heisen, så vi er godt fornøyd med å flytte hit, sier Ann Kristin Sørensen, som driver Ann Kristins fotterapi.

Spennende

Gørill Fjelli er idrettsmassør, og har hatt lokalene for seg selv en god stund nå. Hun sier at hun er spent på hvordan det blir å få inn nye folk.

– Vi får se hvordan det blir, men jeg tror at det blir trivelig. Vi har allerede hatt et møte, og vi gleder oss veldig til å starte opp. Det blir nok litt uvant å måtte forholde seg til andre, men nå har de lydisolert her, så det går nok bra, sier hun med et smil.

Fornøyd: Mihaela Grigore er godt fornøyd med de nye lokalene.

Nyetablert

Mihaela Grigore, som nå satser for fullt på Esthetique Beauty Salon, er helt nyetablert og gleder seg til å komme i gang.

– Det er første gang jeg åpner bedrift og jeg tror det blir bra. Jeg synes det er fantastisk at vi alle driver med helse og velvære. Det finnes så mange alternativer her nå, at de besøkende godt kan bruke hele dagen her, sier Grigore.

Sentrumsnært

Ann Kristin Sørensen og Claudia Poponut, som er daglig leder for Claudia manikyr, delte tidligere lokaler sammen i Ramfjordgata. Poponut ser fram til å komme seg inn i sentrum.

– Vi har jobbet på samme sted i to og et halvt år, og følte at det var på tide å bytte lokaler. Vi håper jo på at det skal gjøre at man får enda flere kunder inn, sier hun.

Fjelli sier at en stor kundemasse er viktig for å lykkes.

– Sånn som vi jobber, er det viktig å ha en stor kundemasse. Dette er ikke behandlinger folk kommer og gjør hver dag, legger hun til.