Butikken, som åpnet dørene i 2012, har solgt klær med den velkjente traktoren på til mange tromsøværinger. Når julen ringer inn vil for øvrig Erik Indergård, som er daglig leder i butikken, stenge dørene for siste gang.

– Det er så klart veldig trist. Moods of Norway har vært en veldig viktig merkevare for Norge. Det er utrolig å tenke på hva de bak klesmerket har fått til, forteller Indergård.

Stor pågang

Selv om Indergård bare har vært i jobben i to måneder, har han merket at butikken går godt.

– Det var ekstremt mye kunder i starten da jeg begynte her, og så har pågangen holdt seg på en stabil linje fram til nå.

– Er det mange som har kjøpt julegaver hos dere?

– Det er det de aller fleste har kjøpt. Jeg regner med det blir mange rosa pakker under treet. Det er også mange som har kjøpt juledressen sin her, sier Indergård.

– Tromsø trenger Moods of Norway

Lederen i butikken legger ikke skjul på at det blir vemodig å legge ned den eneste Moods of Norway-butikken i Tromsø

– Jeg tror Tromsø trenger en butikk som Moods of Norway i byen. Det merker man bare på pågangen som har vært. Det er ikke bare tromsøværinger som kommer hit og handler, men også turister handler her. Det kan ha noe med at det faktisk står «Norway» på inngangsdøren og på klærne. Sånn sett så tror jeg butikken har vært viktig for Tromsø.

Spår rolig avslutning

Da iTromsø var innom butikken rundt klokken 11.00 lørdag formiddag var det knapt en kunde å se i butikken. Indergård tror avslutningsdagen kommer til å bli av det rolige slaget.

– Den store handledagen var jo i går så jeg tror det blir rolig i dag. Vi kommer nok til å pakke ned det meste.

For Indergård har nemlig tenkt til å avslutte Moods of Norway-kapittelet i Tromsø før kirkeklokkene ringer inn det nye året.

– I løpet av romjulen vil vi nok være helt ute av butikken.