Annonse fra Bil i Nord
Gå til

Marius Gabriel Migioiu 

Dette er «fastlegen» som skal gjøre kunden helt fornøyd

Ingen vet mer om bilen din enn bilens Personlige Servicetekniker (PST). En PST er bilens egen «fastlege», som betyr at bilen alltid får samme mekaniker.

Det er din PST som tar imot deg når du henter og leverer bilen, og som arbeider på den og forklarer hva som er blitt gjort. Du trenger bare å forholde deg til én person. Dette er vinn-vinn for både verksted og kunder. Stikkordene er raskere verkstedopphold og fornøyde kunder.

– Vi får svært gode tilbakemeldinger fra kunden. Alle liker at de får informasjon direkte fra mekanikeren og ikke via et mellomledd, sier servicemarkedssjef Morten Skouge i Bil i Nord.

FORNØYDE KUNDER: Med en personlig servicetekniker får kundene snakke direkte med mekanikeren om problemer med bilen. Det setter mange stor pris på, sier ettermarkedssjef Morten Skouge i Bil i Nord.  

Avtalt tid og avtalt pris

Når kunden har hatt bilen på verksted kan den få tilsendt en epost hvor de blir spurt om verkstedbesøket og hvor fornøyd de er.

De skriftlige tilbakemeldingene forteller for eksempel om «førsteklasses innstilling og en PST som var serviceinnstilt og som tok ulydene i kupeen på alvor. Dette med fast mekaniker er helt opp, og det er flott å snakke direkte med mekaniker. Det ble utført til avtalt tid og til avtalt pris. De var også godt koordinert, som gjorde at jeg samtidig fikk skiftet frontrute».

– Nye biler har omfattende programmer som det skal gås igjennom når de kommer inn på service, og da ser jeg ofte om vi har mulighet til å gjøre andre ting samtidig. Det være seg skifte av dekk eller oljeskift. Det går fint an å få til ved litt planlegging, sier personlig servicetekniker Marius Gabriel Migioiu hos Bil i Nord.

Bil i Nord har for tiden kampanje på EU-kontroll – det koster kun 499 kroner. Mekanikerne tar imot alle typer biler.

SØKER ETTER FEIL: Personlig servicetekniker Marius Gabriel Migioiu gjør feilsøk eller oppgraderer bilens programvare med datamaskinen.  

 

Liker å ha kontakt med kunden selv

PST-en liker å ha kundekontakt, for da er han eller hun forberedt allerede før bilen kommer inn på verkstedet. Da har den fått høre hva som kunden plages med eller hva de tror er feil.

– Av og til må jeg likevel lete etter feilen. Jeg kan også ta kontakt med teknisk support hos Volvo på forhånd, slik at jeg får en pekepinn på hvor jeg skal starte feilsøket.

Marius er ydmyk overfor arbeidet han utfører, selv om han innrømmer at han jobber hardt for å være best.

– Jeg er engasjert i jobben min, og jeg tar det veldig alvorlig dersom noen av kundene mine har et problem, sier Marius.

For bilmekanikeren er det flere positive sider ved å selv ha kontakt med kunden.

– Jeg liker at jeg selv kan planlegge og styre dagene mine. Jeg vet alltid hva jeg skal gjøre på jobb når jeg kommer. Det passer meg veldig godt, sier han.

LES OGSÅ: Ønsker du å jobbe i Nord-Norges største bilforhandler? Bil i Nord har en rekke ledige stillinger for tiden. Klikk her for å lese mer om dem.

GJØR TO JOBBER SAMTIDIG: Marius Gabriel Migioiu og de andre PST-ene i Bil i Nord yter god service til kundene, noe de setter stor pris på.  


Fant kjærligheten i Norge

Marius er opprinnelig fra Romania, men kom til Norge i 2005 etter at han møtte kjærligheten.

– Hun var på ferie to ganger, og tredje gangen hun kom, ble jeg med til Norge, sier Marius. I dag er de gift, har tre barn og hus i Sørreisa.

Han har alltid vært interessert i bil, og begynte å jobbe som bilklargjører. Deretter begynte han som lærling hos Bil i Nord, hvor han tok fagbrevet for to år siden.

SØKER FLERE LÆRLINGER: Rikke Johansen er en av mange lærlinger i Bil i Nord. Nå søker selskapet etter flere som ønsker å jobbe med bil.  

 

Ønsker flere lærlinger

Bil i Nord gjør også ekstra for å rekruttere flere lærlinger. For tiden har de utlyst flere stipend for ungdom i Nordland, Troms og Finnmark på 10.000 kroner – i tillegg til garantert jobb.

Gjennom konkurransen ønsker Bil i Nord å stimulere flere til å velge bilfag som yrkesretning.

LES OGSÅ: Vinn jobb og stipend på 10.000 kroner


 

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av iTromsøs redaksjon, men av iTromsøs markedsavdeling.

iTromsø er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på itromso.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.