Bil i Nord
Gå til

Familien Stensland er fornøyd med bilforhandleren Bil i Nord, både bilselgeren og oppfølgingen de får fra verkstedet.  

Volvo har Norges mest fornøyde kunder

Volvo går helt til topps på Norsk Kundebarometer 2018 og har dermed Norges mest tilfredse kunder.

6446 forbrukere deltok i årets undersøkelse som viser hvor lojale og tilfredse norske forbrukere er med bedriftene de kjøper varer og tjenester fra, viser Norsk Kundebarometer som lages av BI.

Volvos bilforhandlere har Norges mest tilfredse kunder, og vinner dermed Kundetilfredshetsprisen 2018. Volvo oppnår et resultat på 84,6 av maksimalt 100 oppnåelige poeng for kundetilfredshet.

Bil i Nord er Nord-Norges største privateide bilforhandler og selger bilmerket Volvo.

– Dette er en stor anerkjennelse av jobben Volvo gjør og som vi gjør sammen med dem. Vi er stolte og ydmyke, og takker for tilliten og tilbakemeldingene som kundene våre gir oss. Det gjør at vi hele tiden blir bedre og har noe å strekke oss etter, sier daglig leder Jan Hugo Svendsen i Bil i Nord.

Daglig leder Jan Hugo Svendsen er godt fornøyd med å ha Nord-Norges mest fornøyde bilkunder.  

Volvo har truffet planken

Trond Ivar Stensland fra Tromsdalen er en av mange fornøyde Volvo-kunder.

– Volvo har gjort det kjempebra de siste årene, og lansert den ene gode modellen etter den andre. Jeg har snakket med mange som aldri har kjørt eller har hatt Volvo, som nå legger merke til bilmerket igjen. Mange ser at det skjer mye spennende og mener at Volvo har truffet godt. Det begynner på nytt å bli et kjent merke, sier Stensland.

Les også: Feiret rekordår med lansering av ny bil

Volvo Car Norway forteller at sammen med forhandlerne har de i flere år jobbet målbevisst for å øke kundetilfredsheten.

– Allerede i 2011 bestemte vi og forhandlerne oss for å bli best i bilbransjen innen 2016. Det klarte vi gjennom sterkt fokus på utvikling av kultur og kundeforståelse. At vi nå også er best uansett bransje er stort, sier administrerende direktør Øystein Herland i Volvo Car Norway.

Familien Stensland fra Tromsdalen er en aktiv familie - da passer Volvo XC60 perfekt.  

 

Du får hjelp når du trenger

Stensland er en av dem som har kjent at Bil i Nord har strukket seg langt for å gjøre ham som kunde tilfreds.

– Du får hjelp når du trenger det. For min egen del, så mener jeg at servicen Bil i Nord gir er fantastisk. Når bilen har vært på verksted, får jeg feedback rett fra mekanikeren om hva som er gjort. Hvis bilen er ferdig på verksted klokken 12, så ringer mekanikeren og gir beskjed. Det er utrolig flott å kunne snakke direkte med mekanikeren som har hatt bilen mellom hendene og ikke gjennom en tredjeperson, sier Stensland.

Les også: 7 smarte ting du kan gjøre med bilen - fra mobilen

Personlig servicetekniker Marius Gabriel Migioiu holder direkte kontakt med kunden. Det gir bedre informasjon, både til mekaniker og til kunden.  

Snakker direkte med mekanikeren

Selv er han svært opptatt og interessert i bil, men tror at den ekstra servicen som gis hos Bil i Nord er spesielt viktig overfor dem som ikke selv kan så mye om bil.

På Bil i Nords verksteder får alle tildelt sin Personlig Servicetekniker (PST) som snakker direkte med kunden.

– Det er en stor kjøpegruppe som egentlig ikke bryr seg om bil, og da har serviceapparatet og selgeren mye å si. Når man får snakke med mekanikeren og den kan fortelle hvorfor det for eksempel var noe galt med dørlåsen, så er det god service. Kommunikasjon er nøkkelen til å ha et godt forhold, sier Stensland.

Han mener kommunikasjon er nøkkelen til å ha et godt forhold til kunden.

– De problemene jeg har hatt, har blitt rettet opp i. Det har aldri vært noe tull med Bil i Nord. Hvis de ikke har tid å svare når jeg ringer, så ringer de alltid opp. Jeg har alltid følt meg trygg på at ting blir fulgt opp.


Bil i Nord har Nord-Norges største utvalg i bruktbil. Klikk her for å se!

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av iTromsøs redaksjon, men av iTromsøs markedsavdeling.

iTromsø er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på itromso.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.