Annonse fra EXTRA
Gå til

Satser på lunsjmat og variert snacks i ny sentrumsbutikk

Når EXTRA åpner i Grønnegata vil de gi alle som jobber i sentrum et opplagt sted å handle billig lunsj.

31.mai åpner Tromsøs ellevte EXTRA-butikk i Coop Prix’ og Vinmonopolets gamle lokaler i Grønnegata. Her skal dagligvarebutikken bre seg over cirka 1.000 kvadratmeter, og ta opp konkurransen med de andre sentrumsbutikkene.

NYÅPNING: 31. mai åpner EXTRA i Grønnegata.  

 

- Coop ønsker å være til stedet i alle markeder, også sentrumsmarkedet. Nå får vi etablert et skikkelig lavprisalternativ med ekstra stort utvalg i Tromsø sentrum, sier driftsdirektør i Coop Nord, Raymond Kristiansen.

Lunsj og snacks

EXTRA er en kjent lavpriskjede, og den nye sentrumsbutikken skal i stor grad rette seg mot lunsjmarkedet. De skal tilby både varmmat, smurte bagetter og salatbar i tillegg til et godt utvalg av porsjonsyoghurter og liknende.

- I tillegg skal butikken ha et stort utvalg av kioskvarer, samt snacks – både sunn snacks i form av en smågrøntavdeling, og «vanlig» snacks, sier Kristiansen.

LEDELSE: Sylvester Willumsen (til høyre) blir butikksjef på den nye EXTRA-butikken i Grønnegata. Kristian Berg (til venstre) får rollen som assisterende butikksjef.  

 

Butikksjef Sylvester Willumsen ser for seg at de i varmmatdisken skal tilby typiske lunsjfavoritter som fiskekaker, karbonader og kylling.

- Vi vil satse på mat som man lett kan ta med seg. Det er mange som jobber i sentrum, og de fleste har bare en halvtimes lunsjpause. Da har de ikke tid til å lage mat, men vil gjerne ha noe raskt i hånden, sier Willumsen.

I tillegg er den nye EXTRA-butikken bevisst sin plassering i nærheten av kinoen.

- Vi vil derfor få det beste smågodt-utvalget av alle EXTRA-butikkene, forteller Willumsen.

Bygger butikk

I forkant av åpning er det et stort ombyggingsarbeid som foregår i lokalene i Grønnegata.

- Jeg har vært med å bygge opp en EXTRA-butikk før, og etter det sa jeg «aldri igjen!». Men her sitter jeg altså, sier Sylvester Willumsen og ler.

OMBYGGING: Et stort ombyggingsarbeid har blitt gjennomført i lokalene som skal huse nye EXTRA. Butikksjef Sylvester Willumsen lover at alt skal stå klart til åpning 31. mai.  

Den nye butikken har begynt å ta form rundt butikksjefen, men det er fortsatt arbeid som gjenstår før åpningen.

- Men det er artig også! Denne gangen har jeg jo i tillegg en del administrativt arbeid, og det er en stor overgang å skulle være den som planlegger i stedet for å bare gjøre fysisk arbeid, legger Willumsen til.

Tenker nytt

I begynnelsen av mai la Coop Prix i Tempogården ned driften, og alle de ansatte derfra flyttes til nye EXTRA. Totalt ser Willumsen for seg rundt 20 ansatte.

Selv begynte han sin karriere i EXTRA på Bjerkaker i 2010, og har etter det vært assisterende butikksjef på EXTRA Workinnmarka.

- Både på EXTRA Bjerkaker og EXTRA Workinnmarka er det i stor grad familier som handler, mens vi i sentrum retter oss mot andre kunder. Da må vi tenke litt nytt, sier Willumsen.

Stor sentrumsbutikk

Arealmessig vil den nye sentrumsbutikken bli litt mindre enn de andre EXTRA-butikkene i byen.

SMÅ VOGNER: Den nye EXTRA-butikken blir en mer "kompakt" butikk, og butikksjef Sylvester Willumsen og assisterende butikksjef Kristian Berg viser fram den litt mindre typen handlevogner de vil ha i butikken.  

 

- Men det vil bli en stor sentrumsbutikk, og vi skal følge EXTRAS visjon om å alltid ha minimum 5.500 ulike varer i hyllene. Man vil kanskje merke at det er litt smalere mellom hyllene her – at det blir en mer «kompakt» butikk. Vi har også fått en mindre type handlevogner til denne butikken, sier Willumsen.

Ifølge driftsdirektør Raymond Kristiansen skal dette bli en butikk der de som beveger seg i sentrum på dagtid både kan handle frokost og lunsj, men også kan stikke innom for middagshandelen før de drar hjem for dagen.

Fornøyde kunder

Ifølge Norsk Kundebarometer 2018, et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI, scorer EXTRA godt på kundetilfredshet. Innen dagligvarebransjen ligger kjeden på en tredjeplass med 73,4 poeng av totalt 100. En score mellom 70 og 75 regnes som «Fornøyde kunder».

KUNDETILFREDSHET: Butikksjefen håper kundene vil føle seg velkommen i den nye butikken. 

Butikksjef Sylvester Willumsen er opptatt av at kundene skal føle seg velkommen i den nye butikken, i tillegg til at han som sjef ønsker å motivere de ansatte «til å gi det lille EXTRA»:

- Jeg går for å bli verdens beste sjef, ler han.

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av iTromsøs redaksjon, men av iTromsøs markedsavdeling.

iTromsø er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på itromso.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.