Harila
Gå til

JUBLER OVER TOPPLASSERING: Magnus Tønder Albertsen, Trond Johansen og Frode Mortensen sørger for eksepsjonell kundeservice hos Lexus Tromsø.  

Lexus Tromsø jubler etter å ha gått til topps i kundekåring

De ansatte ved Lexus Tromsø feirer at bilmerket for niende året på rad går helt til topps i den omfattende og prestisjetunge undersøkelsen Autoindex, som måler hvor fornøyd eierne er med bilmerket sitt.

Autoindex henger høyt i bilbransjen fordi den ser på hele kundeopplevelsen bilkjøpere har med en bil og et bilmerke. For niende året på rad vinner Lexus kåringen, der over 11.000 bilkjøpere fra Tromsø og resten av landet har gitt sin mening. Eierne er gjennomgående ekstremt fornøyde.

Hos Lexus i Tromsø er de både stolte og ydmyke etter å ta hjem prisen i år igjen.

–  En sånn tilbakemelding er en helt fantastisk anerkjennelse fra våre kunder om at de setter pris på kvalitetsbilene og servicen vi leverer. Vi er meget stolte, sier Trond Johansen.

Topper alle kategorier

Johansen forteller om utrolig spennende dager i bransjen før resultatene kommer. Nå kan de slippe jubelen løs, etter at det akkurat ble klart at Lexus i år igjen vinner i alle kategorier.

Autoindex utføres årlig av Loyalty Group International og følgende vurderes:

  • Bilen og kjøreopplevelsen (teller 40 prosent)
  • Forhandleren og opplevelsen rundt kjøpet (20 prosent)
  • Servicen på verkstedet (20 prosent)
  • Lojalitet til merket (20 prosent)

Lexus topper alle kategorier. Totalscoren øker sammenlignet med fjoråret, og avstanden til nummer to går fra 30 til 41 poeng.

– Vi er stolte av å jobbe med Lexus, og være med på å skape denne opplevelsen for våre kunder. Bil er en stor investering for folk flest, og fornøyde kunder betyr enormt mye for oss, sier Trond Johansen.

Harila med gull, sølv og bronse

Ifølge VG, som har tilgang til hele undersøkelsen, er Lexus-eierne ekstremt fornøyde. VG skriver: «Resultatet tyder på at Lexus-eierne går på rød løper og blir tatt godt vare på i alle ledd. Lexus-eierne liker for øvrig at bilen får beundrende blikk – og har sterk tro på at bilvalget sier mye om eieren som person.»

Direktør og seniorrådgiver Mikkel Korntvedt i Loyalty Group, som gjennomfører testen sier følgende til avisen:

– Det er ingen tvil om at Lexus har røtter i Toyota, de har begge solid struktur og kontroll for å sikre kunden en stabil leveranse. Lexus har i tillegg viljen og evnen til å gjøre det lille ekstra for kunden. Pasjonen er inngrodd hos Lexus – og den er unik, sier Korntvedt.

Toyota ligger forøvrig på tredje plass i årets Autoindex, kun slått av Volvo og Lexus. Som forhandler av alle tre merkene, Toyota og Lexus i Troms og Finnmark og Volvo i Finnmark, står Harila på hele pallen.  

Kontinuerlig forbedring

Hos Harila og Lexus Tromsø har de nå fullt fokus på å fortsette å gi sine kunder den aller beste kundeopplevelsen og de beste produktene. Kontinuerlig forbedring er et grunnleggende element i filosofien bak Lexus, og gjengen i Tromsø ser ingen grunn til å lene seg tilbake etter den niende seieren på rad.

– Hver gang vi vinner denne, betyr det at vi må jobbe enda hardere, sier Trond, som lover at de holder seg skjerpet og fokusert, også i årene som kommer.

9 PÅ RAD: Trond Johansen, leder for Lexus i Tromsø er både stolt og ydmyk etter seieren, og gleder seg til å henge opp det niende diplomet på veggen på Skattøra i Tromsø.  

 

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av iTromsøs redaksjon, men av iTromsøs markedsavdeling.

iTromsø er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på itromso.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.