Tromsø Sentrum og iTromsø Marked
Gå til

Slik kan din bedrift bli med i kåringen av Tromsø sentrums fineste julevindu

Å vandre i julegater med flotte og forseggjorte julevinduer er en viktig stemningsskaper i desember. Tromsø sentrum og iTromsø Marked er nå i gang med kåringen av Tromsø sentrums fineste julevindu.

Vi håper at så mange bedrifter som mulig har lyst til å delta i konkurransen, enten om det er en butikk, et spisested, eller en annen virksomhet med et vindu som kan pyntes til jul. Og det er opptil hver enkelt om de ønsker å ha fokus på utsiden eller innsiden av julevinduet. Det viktige er bare hvordan det oppleves for den som står utenfor og ser inn.


I første omgang kommer juryen, bestående av Gunnar Bruun, Terese Simonsen og Bjørn Viggo Ottem, til å velge ut åtte finalister. Deretter kan folket stemme over hvilket julevindu de mener fortjener å vinne. Avstemmingen vil foregå på itromso.no fra 1. desember.   


-Juryen vil nominere julevinduer som bidrar til et attraktivt sentrum for førjulskos og julehandel, sier jurymedlem Gunnar Bruun fra Tromsø sentrum. Juryen har valgt ut noen viktige kriterier som de vil bedømme etter når de skal velge ut de åtte finalistene. Julevinduet skal:

  • Skape julestemning

  • Invitere oss inn i butikken

  • Vise kreativitet

  • Være et blikkfang - «wow»-faktor

Premie til vinneren

Vinneren kåres 15. desember, og premien blir en markedsføringspakke til en verdi av kr 16 000* og en helaften ute for hele bedriften i Tromsø sentrum. *Ekskl. mva.


Hvordan melde seg på konkurransen?

Det er to viktige ting dere må gjøre:

  1. Sende en påmelding på e-post til gunnar@tromsosentrum.no innen 20. november.

  2. Julevinduet deres må stå klart i løpet av 20. november, for da vil juryen bruke de neste dagene til å gå rundt i Tromsø sentrum og evaluere alle som har meldt seg på konkurransen.

Det tas profesjonelle bilder av julevinduene til finalistene som vil brukes i avstemmingen på itromso.no.  


Jurymedlemmene: Terese Simonsen (fra Innersida), Gunnar Bruun (Tromsø sentrum) og Bjørn Viggo Ottem (Tank).

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av iTromsøs redaksjon, men av iTromsøs markedsavdeling.

iTromsø er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på itromso.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.