Første halvår av 2015 har Nerstranda en omsetning på 191.596.717 kroner, noe som er 1,8 prosent mer sammenlignet med 2014.

- Tallene viser at vi er på riktig vei. Vi har hatt sterk fokus på kvalitet innen service det siste halvåret. Hvis man tar dette på alvor, så får man en fin utvikling, sier senterleder Veronica Evertsen.

- Jeg er ydmyk og takknemlig for utviklingen, legger hun til.

"Hus og hjem" øker mest

I kategorioversikten fra senterlederen viser det seg at det er "hus og hjem" som øker mest på kjøpesenteret. Den har hatt en økning på hele 14,4 prosent sammenlignet med 2014. Videre har "spesialbutikker" en økning på 2,1 prosent, "klær, sko og reiseeffekter" har økt sin omsetning med 1,2 prosent.

Antall besøkende

Så langt dette året har én million mennesker tatt turen innom Nerstranda. Dette er en utvikling på 0,3 prosent.

- Vi hadde en kraftig vekst i fjor på antall besøkende, så jeg tror det blir vanskelig å få like stor vekst i år. Men jeg er veldig stolt over den positive utviklingen vi ser etter første halvår, sier senterlederen.