Bilmekaniker Sindre søker ny kollega: – Vi har mye å gjøre, og trenger flere folk!

Bil i Nord Tromsø er i vekst, og på verkstedet får de stadig flere oppdrag. Nå ønsker bilmekaniker Sindre Robertsen seg en humørfylt og dyktig kollega.

foto
Bilmekaniker Sindre Robertsen forteller om en hektisk hverdag med mye å gjøre på verkstedet i Tromsø. Foto: Trond Tomassen, iNord
Annonsørinnhold produsert av iNord

Bil i Nord søker for tiden etter bilmekanikere til flere av sine avdelinger, blant dem i Tromsø.

Sindre Robertsen jobber som bilmekaniker, og kom til Bil i Nords Tromsø-avdeling for ti år siden.

– Jeg begynte her på utplassering på skolen, og så jobbet jeg mer og mer. Jeg har vært på delelageret, dekkhotellet, bilpleie, vaskehallen, og jeg har også snekret, malt og klippet plenen her. I 2018 tok jeg fagbrev og har siden jobbet som mekaniker.

Sindre forteller om et svært godt arbeidsmiljø.

– Jeg stortrives. Det er god stemning og fantastisk arbeidsmiljø, sier han.

Bil i Nord Tromsø er merkeverksted for Volvo, Polestar og Ford. Her kan du lese mer om den ledige stillingen.

foto
Verkstedet i Tromsø er merkeverksted for Volvo, Polestar og Ford. Foto: Trond Tomassen, iNord

Lett å være fersk

Sindre beskriver arbeidsplassen sin som et sted med gode kollegaer som alltid sier ja hvis man trenger en hjelpende hånd.

– Vi har en veldig god tone, og et godt arbeidsmiljø. Hvis noen plages er det alltid andre som kommer til for å hjelpe. Dersom det er noe man lurer på, får man alltid svar, forteller han.

Mekanikerne i Tromsø er en sammensveiset gjeng, som jobber sammen to og to på hver bil. Dermed tar arbeidet kortere tid og gjør at kunden kan vente mens bilen er på verkstedet.

– Det er mye mer sosialt å jobbe på denne måten, og det går også raskere når vi bruker hverandres erfaringer. Vi jobber sammen to og to, og rullerer hver tredje måned på hvem vi jobber sammen med.

foto
ARBEIDSMILJØ: Sindre forteller om et godt arbeidsmiljø, der medarbeiderne hjelper hverandre, og har mye humor. Foto: Trond Tomassen, iNord

Trenger folk

Det artigste med jobben på Bil i Nord-verkstedet er ifølge Sindre dagene med masse arbeid, god tone og fin flyt.

– Jeg håper folk søker på stillingen dersom de liker å jobbe med mennesker, og med nye utfordringer hver dag. Du får en variert og fin arbeidsdag. Det er også fint at arbeidsgiveren satser på oss, vi får alle de kursene vi trenger, sier han.

Aller helst ønsker han seg en kollega som er rutinert og løsningsorientert.

– Hos oss er kundene det viktigste vi har, og en mekaniker hos oss snakker direkte med kunden. Du slipper mellomledd og legger opp dagen din selv, forteller mekanikeren.

foto
Sindre Robertsen forteller om hektiske og varierte arbeidsdager. Foto: Trond Tomassen, iNord

Se flere bilder fra Bil i Nord Tromsø

foto
Foto: Trond Tomassen
foto
Foto: Trond Tomassen
foto
Foto: Tom Benjaminsen
foto
Foto: Trond Tomassen
foto
foto

Stor utvikling i bilbransjen

Bil i Nord Tromsø er autorisert verksted for Volvo, Polestar og Ford.

Bilbransjen er i rivende utvikling, og som mekaniker i Bil i Nord får du være tett på det som skjer.

– Verkstedopplevelsen for kundene har også endret seg. Hos Bil i Nord møter ikke kundene noen bak skjermen på en disk – de går inn på verkstedet og snakker med bilmekanikeren som faktisk har jobbet med bilen, sier daglig leder Jan Hugo Svendsen i Bil i Nord.

foto
UTVIKLING: Bilbransjen er i rivende utvikling, og som mekaniker i Bil i Nord får du være tett på det som skjer, sier daglig leder Jan Hugo Svendsen i Bil i Nord. Foto: Tom Benjaminsen/iNord

Flere elektriske biler

Elektrifiseringen gjør nok at verkstedene må fortsette å endre seg. Rett og slett fordi elbilene ikke trenger så mye verksted og service som de fossile bilene.

– Elektrifiseringen utfordrer oss på mange områder. Men vi kan ikke sitte stille, eller prøve å motarbeide den. Tvert imot må vi sørge for at vi får mest mulig ut av det, sier Jan Hugo.

Bil i Nords verdier er lønnsom, uhøytidelig, profesjonell og engasjert. For selskapet er det viktig at både medarbeidere og kunder kjenner igjen verdiene i hverdagen.

– Vi er en uhøytidelig gjeng som verdsetter humor, samtidig som vi er stolte av arbeidet vårt, har høye ambisjoner og sterkt fokus på god service og helt fornøyde kunder, sier Jan Hugo.

Bil i Nord består av 10 avdelinger, og har en årlig omsetning på 2 milliarder kroner. Ved alle avdelinger tilbys bilsalg, verksted og tjenester, samt tilbehør- og reservedelssalg.

Er du bilmekaniker og interessert i å jobbe for Bil i Nord Tromsø? Ta kontakt!

foto