Barfot-revyen er i år er svært ambisiøs, med musikal som tema. De er ikke dårligere enn at de like gjerne kaller seg «Barfot the Musikal». En annerledes innfallsvinklel på revy, som de skal ha ros for å være tøff nok til å prøve seg på. Mens de fleste revytemaer kommer til syne i to eller tre sketsjer, er musikaltemaet tungt integrert i de fleste stykkene på Barfot.

Se alle bildene fra Barfot-revyen her! (Pluss)

«Kill your darlings»

Jeg kan leve godt med både gode og sure sangstemmer. Men det fremstår som om det er viktigere at tekstene synges, enn at de er morsomme. Da skal det godt gjøres å lage god revy.

Selve forestillingen er veldig lang, og det er presset inn hele 26 sketsjer. Det er alt for mye, og det er revyens største utfordring. Istedenfor å dyrke de morsomme stykkene, virker det som mye ressurser lagt i kvantitet. En tredjedel av stykkene kunne med fordel ha blitt kuttet, slik at elevene heller kunne brukt kreftene på å stramme opp stykkene med potensial. Med en så lang revy blir det for langt mellom de artige poengene og sketsjene, noe som svekker helhetsinntrykket av revyen.

Høydepunkt

Heldigvis er det noen høydepunkt. Sketsjen «BåGd» er en av disse: Per-Mathias Høgmo dukker opp på himmelen som Mufasa fra «Løvenes Konge», og råder Bård Flovik til å lese mer dikt til TIL-spillerne for å vinne kamper. Det hele er fremført til sangen «He lives in you», og er vel gjennomført med både sang, dans og vitser. Stykket «GPS» og parodien på NRKs «Debatten» har også flere morsomme poenger, blant annet med en parodi på debattleder Ingunn Solheim fra vestlandet som ikke får til å uttale «tilhengarar». Det er enkelt og morsomt.

Det kan dessverre ikke fungere på revyscenen hver gang, denne gangen ble det ikke veldig morsomt.