Som et eksempel på dette, kan jeg nå avsløre at jeg igjen har kjøpt meg en ny mobiltelefon. Ja, du hørte helt riktig. Dette til tross for at den gamle telefonen ikke var mer enn 11 år gammel. Et helt nytt merke var det også. Nokia. Det er nok bare å merke seg navnet først som sist.

Men hva er det så med denne kontofonen som gjør den så unik, og som faktisk gjør det gøy å sjekke kontobeholdningen? Ja, si det. Det er faktisk så mange fordeler med denne nyvinningen at jeg har valgt å sette opp punktvis hva som er det mest geniale med denne tjenesten.

1. Du kan altså bare ringe et telefonnummer, hvor så en hyggelig dame vil fortelle deg eksakt hvor mye penger du har på kontoen din. Det vil si at du ikke lenger trenger å ringe dine foreldre for å høre hvor mye penger du har, eller hvor mye penger du kan få.

2. Sikkerheten er også alltid i høysete innen kontofonens tjenester, i og med at du først må slå inn en kode på tre siffer for å få vite saldoen din. Jeg har her valgt å bruke den tresifrede koden 745, men du kan helt sikkert lage din egen kode. PS! Ikke ta koden 263, for den bruker nemlig min mor.

3. Effektiv kundebehandling. De ansatte i kontofonen er svært besluttsomme, og du får all informasjon raskt og effektivt uten noen form nøling. Det eneste minuset er at det er vanskelig å kommunisere med kundebehandlerne ved kontofonen. Det er ingen underdrivelse å si at det er en stor grad av enveiskommunikasjon.

4. Dersom du ringer kontofonen og trykker tallet – 22 – så vil du virkelig kjenne at du lever. Dette fordi du da helt gratis kan få en transaksjonsutskrift per faks. Men hvis din private telefaks er i ustand, så fortvil ikke. I hvert fall ikke for lenge. For da kan du heller trykke tallet – 21 – og du ville kunne få transaksjonsutskriften per post i stedet.

Jeg håper nå at flere av dere har fått opp øynene for denne utrolig spennende bankløsningen, og det er bare å glede seg vilt til at hele landet tar dette i bruk.

Og forresten, lurte du på hvor mye klokka var? Vent litt, så skal jeg ringe Frøken Ur.