Det var også forutsetningen for å inngå samarbeidet. Vi ville først og fremst ha ny Kvaløyforbindelse via Håkøya, noe vi fremdeles mener er det beste og mest fremtidsretta alternativet.
Deretter trengte vi en samlet oversikt over behovene i kommunen, slik at vi kunne investere der behovene var størst.
Avtale lar vente på seg – skaper usikkerhet om lokale skoleveiprosjekter
Mye har skjedd siden undertegnede hadde ansvaret for Transportnett Tromsø til dagens Tenk Tromsø, men det er en annen sak.
Finansieringen var problematisk, og alle var klar over at vi i Frp ikke ville ha bompenger. Det er ingen hemmelighet ei heller at Frp har og hadde alternative løsninger til finansiering. Nevner for eksempel fortsettelse av drivstoffavgiften, knutepunkstrategi, arealpolitikk, utbyggingsavtaler samt bruk av kommunale investeringsmidler og så videre.
Røymo: – Håper vi har funnet et prisnivå som folk kan bære
Den tiden da Frp bare stemte mot alt er definitivt over for mange år siden, og vi jobber for å få størst mulig gjennomslag for vår politikk. Vi kan ikke bare gråte over spilt melk, men vi kommer med gode, konstruktive løsninger slik at kommunen fremover er i stand til å levere gode tjenester til sine innbyggere.