For med 3,8 millioner i omsetning, fra etableringen i mai 2015, velger altså Sikt Media å utvide både i stab og lokaler.

– Vi ser vel etter 4–5 stykker som kan bidra, i tillegg til at vi er på utkikk etter nye lokaler, sier Arthur Arnesen, som forteller at målsettingen for 2016 er på 9 millioner.

Det var i mai 2015 at han og Øyvind Opshaug slo sine to bedrifter sammen til en. Siden da har arbeidskraften strømmet inn fra alle kanter i landsdelen, og konseptet har endret seg underveis.

– Det startet med streaming av konferanser for næringslivet. I tillegg startet vi med boligvisningsvideoer. Så ballet det på seg, og det viste seg å bli 60 prosent av omsettingen vår. I år regner vi med at det blir 80 prosent, sier Arnesen.

NM i blomsterbinding

De ansatte er spredt i Tromsø, Harstad, Narvik, Mosjøen, Mo i Rana, Brønnøysund og Hammerfest, hvor de opplever at deres idé om boligvisningsvideoer har blitt mer og mer vanlig etter at de begynte med det. Det som er unikt med Sikt Medias videoer er at alt skytes i en takning.

Nå opplever de at de blir booket inn til å gjøre alt fra reklamefilmer til NM i blomsterbinding

– Det var veldig spesielt, men også veldig visuelt. Så det var moro å være med på. Vi gjør alt innenfor visuell kommunikasjon, sier Arnesen.

For Trine Lise Sviggum Helgerud, som nettopp ble ferdig med sin mastergrad i dokumentarfilm i Volda, var det helt naturlig å ta turen nordover til Sikt Media

Søker skuespillere

Nå står prosjektene i kø for gjengen. Spesielt innenfor reklamefilm, men her mangler de skuespillere.

– Vi ønsker egentlig en database med folk som kan tenke seg å være foran kamera. Vi ønsker å ha en audition hvor alle kan komme å vise hva de kan. Det er veldig ufarlig, sier Arnesen.

– I første omgang ønsker vi to kvinner i alderen 20–40 som skal spille naboer. Det er veldig mye humor og god stemning. I tillegg søker vi en kul sofa og et søtt hus, sier Helgerud, som forteller at filmen skal spilles inn om halvannen uke.