Nyoppstarta mediebedrift med millionomsetning

Arthur Arnesen og Øyvind Opshaug hadde hver sin mediebedrift hvor de produserte bilder og video. Etter å ha samarbeidet en del fant de ut at de like gjerne kunne slå seg sammen. Det viste seg å bli en kjempesuksess.

MEDIESUKSESS: Fra venstre, Arthur Arnesen, Øyvind Opshaug og Trine Lise Sviggum Helgerud, er bare en av totalt ti personer i Sikt Media, som opplever stor suksess for tiden.Foto: Daniel Mikkelsen 

nyheter

For med 3,8 millioner i omsetning, fra etableringen i mai 2015, velger altså Sikt Media å utvide både i stab og lokaler.

– Vi ser vel etter 4–5 stykker som kan bidra, i tillegg til at vi er på utkikk etter nye lokaler, sier Arthur Arnesen, som forteller at målsettingen for 2016 er på 9 millioner.

Det var i mai 2015 at han og Øyvind Opshaug slo sine to bedrifter sammen til en. Siden da har arbeidskraften strømmet inn fra alle kanter i landsdelen, og konseptet har endret seg underveis.

– Det startet med streaming av konferanser for næringslivet. I tillegg startet vi med boligvisningsvideoer. Så ballet det på seg, og det viste seg å bli 60 prosent av omsettingen vår. I år regner vi med at det blir 80 prosent, sier Arnesen.

LES OGSÅ: Skal lage reality-TV fra Tromsø

NM i blomsterbinding

De ansatte er spredt i Tromsø, Harstad, Narvik, Mosjøen, Mo i Rana, Brønnøysund og Hammerfest, hvor de opplever at deres idé om boligvisningsvideoer har blitt mer og mer vanlig etter at de begynte med det. Det som er unikt med Sikt Medias videoer er at alt skytes i en takning.

Nå opplever de at de blir booket inn til å gjøre alt fra reklamefilmer til NM i blomsterbinding

– Det var veldig spesielt, men også veldig visuelt. Så det var moro å være med på. Vi gjør alt innenfor visuell kommunikasjon, sier Arnesen.

For Trine Lise Sviggum Helgerud, som nettopp ble ferdig med sin mastergrad i dokumentarfilm i Volda, var det helt naturlig å ta turen nordover til Sikt Media

LES OGSÅ: Tarantino ville kjøpe film av Stig Frode

Søker skuespillere

Nå står prosjektene i kø for gjengen. Spesielt innenfor reklamefilm, men her mangler de skuespillere.

– Vi ønsker egentlig en database med folk som kan tenke seg å være foran kamera. Vi ønsker å ha en audition hvor alle kan komme å vise hva de kan. Det er veldig ufarlig, sier Arnesen.

– I første omgang ønsker vi to kvinner i alderen 20–40 som skal spille naboer. Det er veldig mye humor og god stemning. I tillegg søker vi en kul sofa og et søtt hus, sier Helgerud, som forteller at filmen skal spilles inn om halvannen uke.

Vi ønsker engasjerende debatter på itromso.no. Du er velkommen til å kommentere sakene på våre sider, men vi ber deg først lese våre retningslinjer for innlegg:

×

RETNINGSLINJER FOR INNLEGG

iTromsø gjør oppmerksom på at du er juridisk ansvarlig for dine kommentarer. Dette personlige ansvaret gjelder enten du velger å kommentere i kommentarfeltene på våre nettsider eller du skriver innlegg på våre Facebook-sider.

iTromsø ønsker en åpen, saklig og engasjerende debatt. Vi oppfordrer alle til å være saklige, vise respekt for andres meninger og å holde seg til saken. Vi fjerner fortløpende innlegg som er rasistiske, sjikanøse eller på annen måte strider mot etikk eller lovverk. Du kan varsle oss her dersom du ser innlegg du mener bryter med god debattskikk.

Alle som vil delta i debatten hos oss må skrive under eget navn. Vi forbeholder oss retten til å utestenge brukere som begår grove eller gjentatte brudd på våre retningslinjer.

nyheter