Klokken 08 lørdag morgen skulle egentlig direkteflyet fra Las Palmas til Tromsø lette. Det skjedde aldri.

– Vi satt i flyet lenge før vi fikk beskjed om at det var en feil på flyet. Vi ble sendt ut av flyet, og fikk ingen informasjon, forteller Arntfinn Hasselberg.

Nytt fly 15 timer senere

Først klokken 11 fikk de beskjed om at en ny flyavgang er satt opp – nesten 15 timer etter den opprinnelige avgangen.

– Plutselig fikk vi melding om at flyet går klokken 22.40 i kveld, sier Hasselberg.

På Avinors hjemmesider står det at flyet egentlig skulle lande klokken 16.00. Nå er den nye tiden 06.40 søndag morgen. Hasselberg hevder de nærmest har måtte kranglet seg til informasjon på flyplassen i Spania.

– Ingen tar styringen her. Ingen snakker med oss, og vi har selv måtte spørre om informasjon. Først fikk vi ikke engang matkuponger. Til slutt fikk vi åtte euro til mat, sier Hasselberg.

Åtte euro er etter dagens kurs 77 kroner. – Det er både folk med barn og folk som sitter i rullestol her. Vi er helt fortvilet, sier Hasselberg. Han reagerer på manglende informasjon fra Norwegian. – Det er helt elendig. Ingen her forstår hva som skjer, sier han.

Nytt fly på vei

Charlotte Holmberg Jacobsson, som er presseansvarlig i Norwegian, har vært i kontakt med operasjonssentralen i Norwegian og lover at et nytt fly er satt opp til passasjerene.

- Det har seg sånn at det har vært en feil med flyet som skulle lette 08.00 i dag tidlig. De har forsøkt å fikse prolemet men ikke lyktes med det. Et nytt fly er bekreftet til i kveld kl 22, sier Jacobsson, og legger til:

- Vi beklager virkelig ovenfor våre reisende.

Norwegian har også informert alle, som har registrert telefonnummer hos Norwegian, om endringene. I tillegg får passasjererne får full refusjon og matkupponger, dersom det skulle være ønskelig.