Telenor har fortsatt ikke funnet feilen

Selskapet vet fortsatt ikke hva som forårsaket det massive dekningsproblemet. Flere kunder fra Nord-Norge skriver til Telenor at de fortsatt opplever problemer.
nyheter

Fredag formiddag hadde Telenor store problemer med mobilnettet. De første feilmeldingene tikket inn like før klokken 12.00.

Tilbake til normalt

Telenor har fortløpende holdt sine kunder oppdatert om mobilnettet på sine Facebook-sider, og kunne klokken 16.30 meldte at mobilnettet igjen fungerer som normalt.

– Telenors mobilnett fungerer som normalt fra kl 15:00 i ettermiddag med vanlig trafikkavvikling både for tale, SMS og data, skriver selskapet.

For å løse probleme måtte Telenor gjøre en endring i systemene, men hva som egentlig skjedde vet de ennå ikke.

– Den opprinnelige feilen jobber vi fortsatt med å identifisere og dette arbeidet vil trolig pågå de neste dagene, skriver de.

Beklager ulempene

På Facebook-sidene har de beklaget til sine kunder. I en tidligere pressemelding har selskapet skrevet at omtrent en tredjedel av kundene opplevde problemer med tale over mobilnettet.

–  Vi beklager de ulempene som problemene må ha medført og håper dere får en fin helg til tross for omstendighetene.

Får fortsatt meldinger

På Telenors Facebook-vegg skriver flere kunder at de fortsatt ikke har fått tilbake dekningen. Flere kunder fra Nord-Norge melder om at de fortsatt har dekningsproblemer.

Telenor skriver at for de det gjelder, anbefaler de å sende en direktemelding slik at de kan se nærmere på problemet.