Tromsømannen Kim Ruben er hovedperson i DNBs nye reklamefilm

Kim Ruben Fjeldstad flyttet fra Tromsø til Oslo, og fikk ikke med seg mamma på flyttelasset. Men i DNBs nye reklamefilm får han en ekstramamma i Christine Koth.

MAMMADALT: Tromsømann Kim Ruben Fjeldstad er hovedpersonen i DNBs nye reklame sammen med sin mor, far og reservemamma Christine Koht.   Foto: DNB

KOS MED KOHT: Kim Ruben synes det var stor stas å ha Christine Koht som mamma.  Foto: DNB

KOMMENDE KJENDIS: Kim Ruben Fjeldstad.  Foto: DNB

nyheter

TROMSØ/OSLO: Sammen med mamma Rita er han hovedperson i DNBs reklamefilm «Hvordan flytte hjemmefra». I filmen savner han moren sin sårt, og blir med det sittende mye innendørs. Redningen kommer i Christine Koth, som blir Fjeldstads «Oslo-mamma». I filmen reiser Koth til Tromsø, og lærer å bli Fjeldstads mor – fra nettopp Fjeldstads mor.

– Vi spiller oss selv i filmen, ja, sier han.

– Men det skal sies at alt er skuespill, jeg savner ikke mamma like mye i virkeligheten, sier han og ler.

LES OGSÅ:  To tromsøværinger med i «Børning»

Ingen permanent løsning

Fjeldstad var på casting sammen med moren, og det tok ikke lang tid før de fikk tildelt rollene.

– Den dagen vi spilte inn er den morsomste dagen jeg har hatt på evigheter. Jeg lo meg nesten i hjel, sier Fjeldstad.

Å ha Koth som ekstramamma i virkeligheten vil likevel være å dra det i overkant langt, mener han.

– Det er nok ingen permanent løsning, men det var veldig morsomt å spille inn filmen sammen med henne, sier han.

LES OGSÅ: Derfor føler Ole Paus seg som en tromsøværing

Overrasket

Fjeldstad visste ingenting om hva som skulle skje på innspillingsdagen, og hadde bare fått beskjed om å være hjemme. Da Christine Koth plutselig banket på døra, utkledd som mamma Rita, ble Fjeldstad mildt sagt overrasket.

– Jeg ante ingenting, og det ser man veldig godt på reaksjonen min også. Christine var helt sykt lik mamma, så jeg trodde først det var henne. Det var vanvittig morsomt, sier Fjeldstad.

LES OGSÅ: De beste filmene som enten er spilt inn i, eller tar inn, byen Tromsø

Populær

Den knappe åtte minutter lange videoen ble lagt ut på YouTube på fredag, og har i skrivende stund nesten 50.000 visninger.

– DNB har lagt ut videoen på Facebook, og der er det rundt 70.000 visninger. Jeg hadde aldri trodd dette skulle ta av på en sånn måte. Både jeg og mamma har faktisk blitt gjenkjent på gata, sier Fjeldstad, som har fått medsmak for skuespillerbransjen.

– Jeg har fått signaler om at både jeg og mamma er ønsket som skuespillere i andre filmer, men noe mer om det kan jeg ikke si foreløpig.

At Fjeldstad fremstilles som verdens største mammadalt tar han imidlertid med knusende ro.

– Alle savner jo foreldrene sine, sier han og ler.